PEOPLE WILL JUDGE YOU NO MATTER WHAT YOU DO SO FUCK WHAT THEY THINK AND DO WHAT YOU WANT

Älgen fick testa det nyfunna ridhuset igår och där trivdes vi bra. Även fast älgen tyckte att det va ganska jobbigt. Svårt att komma åt henne så bra när man rider ut. Hon har ju som ganska svårt för att vänta och det blir ju inte bättre ute i skogen. Min pannlampa slocknade halvvägs tillbaka till stallet och jag insåg att jag hade glömt sätta den på ladning under natten. Fuxen fick alltså vila och gå idag istället för tvärtom. 

Fuxen var ute och galopptränade idag, hon blev väldigt väldigt trött men det behöver hon. Springa av sig lite energi osv. Älgen fick vila idag då hon gått rätt så mycket och ska gå ännu mer i slutet av veckan. Imorgon förhoppningsvis hoppträning, på fredag eller imorgon ska fuxen klippas och hoppas samt filmas för eventuella fodervärdar eller köpare. Älgen kanske får hoppas egenom lite ordentligt på fredag också om det blir så att vi hoppar fuxen då, eller så får hon bara ta några språng, har inte riktigt bestämt mig än. På lördag får fuxen gå lite lugn uteritt och älgen ridas egenom lite, beror dock på hur det blir med tävlingen på söndag. 
 
Har dessutom bestämt mig för att byta klubb och tävlar i år för Västervikortens RF. Sorligt, men känns som att det är lite mer aktuellt för mig just nu. Hoppas på att kanske komma tillbaka till Brunflo senare i livet på något sätt. 
 
Har dessutom planerat om lite bland tävlingarna. Jnköping verkar inte bli av, åker istället till ekenryttarna och hoppar 120 v. 5 så får vi se om det blir en 130 där också. Sen är det mjölby och mantorp v.7 och 9 och linköping v. 10. 

Känns som om jag har massor med roliga saker på g just nu och hoppas att det blir så bra som det skulle kunna bli. Vore roligt för en gångs skull :) Kände här om dan att jag behövde en stor dos motivation och där här skulle ju faktiskt kunna hjälpa till på traven. Håller tummarna så får vi se vad den närmsta framtiden har att komma med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback