DOM SÄGER ÅT OSS ATT VARA OSS SJÄLVA OCH SKRATTAR ÅT OSS NÄR VI ÄR

Ändrade planer i torsdags, hästarna fick lite massage, älgen fick bort en låsning och fuxen blev lite uppmjukad. Så dom har nu vilat tr dagar i rad eftersom dom inte skulle ridas dagen efter massagen. Oplanerat och så, men kan kanske va bra för dom med lite återhämtning. 

Igår hade vi som vanligt stalldag, blåser så sjuk mycket där borta så det är ju helt sjukt. Åtta pers på stalltjänsten också, jippi! Red dressyr för Malin på Rekardo på förmiddagen. Otroligt bra pass, Malin är en helt otrolig tränare och det vore inte helt fel att träna lite för henne på älgen, synd att vi inte får det. Nu har jag iaf träningsvärk mest överallt, hehe. På eftermiddagen red vi unghästar på slingan, lagomt kallt + att jag fick pamira som bockar endel. Hon va otroligt dryg i hanteringen men väldigt lugn och trevlig när vi red. 
 
Lovade att hoppa en av araberna i stallet på eftermiddagen, hennes transport tjorvade dock och eftersom hans skor va så dåliga så det inte gick att få i nån brodd gick det inte att rida ner. Till slut kom vi iaf iväg och han skuttade runt riktigt duktigt. Fick nästan av mig en gång när han drog igång med en riktig bocktur, annars va det mest bara små busbockningar. Ska försöka komma iväg och hoppa honom lite mer regelbundet nu. 
 
Nu ska jag alldeles strax åka till stallet, tror hästarna får ta det lite lugnt idag. Fuxen åker snart, kanske redan på måndag, och sen har jag lite annat spännande på gång. Är dessutom ledig på måndag och börjar sent på tisdag, gud så härligt!!
 
 
 

Kommentarer
Elin

Var ska fuxen?

Svar: Till Malung :)
Ebba Seger

2014-01-18 @ 17:12:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback