OM DU INTE KAN VARA LYCKLIG KAN DU I ALLA FALL VARA FULL

Sovmorgon (= fixa stallet) och En lektion i måndags, svenskaprov, och sen iväg en sväng innan stallmöte och låna ut hästen så hon fick gå lite fast att jag inte orkade. Sen vidare mot falerum.

I tisdags skjutsade jag Majas höst till skolan, även då sovmorgon och en lektion, foderprov. Sen träning för Johan Spetz som faktiskt gick riktigt bra. Hade inga större förväntningar men gjorde en riktigt bra övning och fick lite småtips och efter ett tag blev älgen faktiskt riktigt riktigt fin, nästan som en riktig häst. 

I onsdags hade vi samhällskunskap hela förmiddagen och kollade bland annat på den kondtigaste filmen jag sett nån gång tror jag. Sen hade vi niu-teori och älgen vilade. Jag åkte istället till Andreas och hade det bra. Sov där tills idag och idag har vi haft stalldag. 

Red Elins Olle på niu-träningen, hade spetz braiga hörnövning, sick-sack övningar + lite till. Rolig, söt liten hest. Efter lunch red jag kingen på unghästridningen, jobbig dryg blääig häst. Usch. Oskön sadel dessutom. 

När vi hade slutat red jag älgen och fixade till henne och hon va duktig. Tränade på hörnpasseringar med henne också, samt övergångar och lydnad. Hon va helt okej fin och behövde inte gå så länge. 

Imorgon blir det Charlies och deras rea och sen vidare mot falerum med älgen också den här gången och sen tävling i Åtvid i helgen. 115, 120 lördag och 125 söndag. 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback