FORTSÄTT, NÄR MÖRKRET KOMMER OCH ALLT GÖR ONT

Det blev två tjocktröjor till mig på Charlies, kändes välbehövligt till vintern. Älgen brunstar och har varit sjukt jobbig att hålla på med i helgen. I lördags hade vi två ner i 115, en häst som inte lyfte på benen i stort sätt, och ett ner i 120 som också va ganska onödigt. I 125 på söndagen var hon så sjuk fin och jag red faktiskt riktigt bra, och så släpper underlaget mot sexan och vi går nästan omkull så vi gick lägga en volt. Roligt. Ganska säker på att vi nog hade kunnat satt en nolla där annars. Sjukt irriterad och arg men ändå så jävla nöjd med rundan, hästen och mig. 

Det blev så att älgen får stanna kvar i falerum tills på fredag då hon mår mycket bättre där, mindre stress och mer utevistelse. Så jag pendlar lite fram och tillbaka i veckan också. 

Igår fick älgen skritta och sen red jag och Maja två hästar var hos Elin. Idag ska vi ut och klättra lite, det kan älgen behöva. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback