MEN TÄNK OM JAG VÄNTAR PÅ NÅNTING SOM ALDRIG KOMMER HÄNDA

Upp kvart i sju, till stallet och fodra, hem och sova i 20 min, till stallet och släppa ut hästarna, mocka, spåna, packa mat osv. Hem, äta, scrubs och sova lite till och så till stallet för att rida.
 
Den gula skötte sig ganska bra, lite tjaffsig och försöker smita undan jobb och så, men däremellan går hon väldigt bra. Jobbade först lite mjukgörande och sen övergångar skritt - trav, och testade även att flytta henne lite för skänkeln i skritt.
 
Älgen var så otroligt duktig idag! Jobbade med lite bommar, bockar osv. Det började med att faktiskt skritta under hela tiden vi skrittade fram, och sen jobbade riktigt fint i traven, hade ett bra, lugnt tempo och vissa stunder inte alls hängde så mycket i handen. I galoppen gick hon att korta riktigt bra, och det blev nästan för långt med fem galoppsprång mellan två bommar på 21 m. Trodde jag aldrig. Jobbade mest med att försöka hålla galoppen och veta hur långa galoppsprång hon skulle ha men varierade även galoppsprången lite. Jobbade sen på volt med bom - bock - bom och det har hon betydligt svårare för. Hon flyter ut och orkar inte riktigt jobba genom hela volten. Dock är det jättenyttigt för henne och det ska vi träna mer på! Sen skuttade vi även över några små bockar på volt och med lite varvbyten samt korta svängar. Hon blev väldigt trött så på slutet va det v'äldigt jobbigt för henne att korta sig och hålla ihop galoppen och när jag travade av kändes det åter igen som om jag bar runt på en elefant i händerna. Men idag är jag mycket nöjd över henne!
 
 
Gick hem en sväng, skypade med familjen, gick till stallet igen, fodrade och ställde mig sen och klippte älgen. Hon var väldigt snäll och blev klippt både på benen och hela huvudet. Nu ser hon kanske i alla fall inte lika mycket ut som en älg utan sin älgpäls. Kom hem runt tio och har precis hoppat i duschen och krypit ner i sängen. Imorgon går jag till stallet hyffsat tidigt för sen åker jag hem till Andreas och spenderar helgen där. Skönt att komma härifrån ett tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback