ZAHARA RIDNING

Direkt efter att jag hade tagit av älgen alla saker gjorde jag iordning gulingen och red henne en sväng på slingan. Det blev otroligt mycket bra miljöträning och jättemycket träning för koncentrationen (som hon har väldigt svårt med) med brandkår och räddningstjänst med sirener på, bilar som körde fram och tillbaka, hästar i lösdriften, snöfläckar, isfläckar, skuggor, gropar, vattenpölar osv. Ett enda luftsprång blev det, och försök till två bocksprång efter det. Det gick dock inte så bra för henne.
 
Från början hade hon troligt svårt att koncentrera sig, kollade på allt och glömde helt bort att jag satt där uppe. Efter ett tag slappnade hon dock av och jobbade på hyffsat bra. Fick riktigt bra stöd på tygeln ett litet tag där och några gånger kände jag verkligen hur hon jobbade med bakbenen. Hon orkar ju dock inte så mycket än så länge, så det håller ju bara i sig korta stunder. Men hon gör det! 
 
När vi kom tillbaka till stallet stod mockning, packning av påsar och hinkar, sopning, vattenpåfyllning, tvättning av mugg, smörjning av mungipor, putsning av utrustning osv osv på schemat. Drog även av Zahara med svettskrapan tills hon inte fällde så mycket längre. Kom hem vid sju, sex och en halv timme efter att jag kom till stallet. Men idag har varit en härlig dag i stallet utan att jag har behövt stressa nåt. Nu har jag ätit lite för mycket fredagspizza, godis och trocadero och tror nog nästan att jag ska dejta sängen ett tag. I helgen väntar jobb, och jag är redan trött!
 
 
 
 

Kommentarer
Malin

Kul att det gick bra ändå att du satt kvar! Nyttigt för damen o komma ut! :)

Svar: ja, hon tyckte att det va jätteroligt :)
Ebba Seger

2013-03-23 @ 11:38:27
URL: http://mindcooler.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback