DUKTIG ÄLG

Nöjd med min lilla älg på tävlingsdebuten idag. Inne på banan i alla fall. På den skitiga framridningen lyckades jag dock med ännu en ofrivillig avsittning. VAD ÄR DET MED MIG???!!! Balansen är inte på topp just nu verkar det som, men nu får det faktiskt vara nog. Har åkt av mer på två dagar än vad jag gjort senaste halvåret tror jag och typ lika många gånger som senaste året. Inte okej! 
 
Har idag tävlat med mitt lillfinger ihoptejpat med ringfingret för att dämpa smärtan, vilket ledde till att jag fick ha tygeln mellan fel fingrar. Fattar ni hur konstigt det kändes??!! Fick dessutom en lite blåsa där eftersom det fingret inte är vant vid att jag rider utan vantar...
 
Inne på banan har det gått bra i alla fall. I en meter var vi nolla och fyra utanför placeringen eller nåt sånt. Det är den där svängbarheten, den ska vi nöta på nu på lovet och praktiken. Allt funkade bra annars, vi kom bra på hinder, jag fick tillbaka henne bra och både jag och hon skötte sig väldigt bra faktiskt. Förutom att hon hoppar som en kossa när det är så lågt så är jag väldigt nöjd. Inga mer en meter för våran del!
 
 
I 1.10 rev vi sista i grunden, vilket jag dock trodde var första i omhoppningen. Hmm, Ebba, hur är det med tävlingsrutinen? Inte okej alltså... hade fint flyt fram till femman där jag red på ordentligt i svängen och sen tryckte iväg henne istället för att hålla lite och lägga in ett extra vilket hade varit mycket naturligare. Det blev ett lite konstigt språng där och jag tappade lite stigbyglar och så. Fick tillbaka henne hyffsat till sexan trots kort väg, kom lite nära in i kombinationen vilket nog nästan var bra för vi kom bra till åttan trots att jag inte riktigt fick tillbaka henne. Sen var det då den där nian som jag trodde va första i omhoppningen.., sneddade lite, fick inte riktigt tillbaka den korta, braiga galoppen och blev inte klar i tid vilket resulterade i en rivning. Jag klantade mig en del alltså, men tycker att vi löste problemen rätt så bra längs vägen ändå. Jag är rätt så nöjd ändå, lite less på mig själv, men har trots allt bara haft hästen i tre veckor och förutsättningarna var inte heller riktigt dom bästa så.
 
25x25 meters framhoppning, bana med dåligt underlag, långt mellan hindrerna men sen kom dom verkligen direkt ur sväng osv osv. Dessutom var dom helt otroligt långsamma. Nä, usch för lokala tävlingar! Längtar tillbaka till dom nationella.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback