KROPPEN KÄNNER AV NÅGON SLAGS ABSTINENS OCH MITT HUVUD SNURRAR FORTARE ÄN KARUSELLERNA PÅ LISEBERG

Här är det dött.
Har verkligen ingenting att skriva om, varje dag ser likadan ut. Upp, ut med hästen, fixa stallet, vara lat och inte orka göra nåt, rida beroende på när jag börjar jobba, jobba och oftast jobba bra mycket längre än vad jag ska, vet aldrig när jag slutar, hem, in med hästen, skypa med bästa pojken, sova. Och så börjar allt om igen. Trött och less och uttråkad är jag, men inte orkar jag göra något åt det. Vädret suger dessutom och det verkar som om vi fick våran jämtländska sommar i fredags. Förutom den dagen har det regnat minst en gång om dan och gärna hela dagen, dessutom är det mellan 8-15 grader ungefär. Lovely!
 
I fredags va jag i alla fall in till stan en sväng på rasten och köpa ett kiblewick bett och ett ylletäcke till älgen. Bråkade med kedjan på bettet ungefär en halvtimme igår och lyckades ändå inte lösa hur jag ska göra för att kunna ha en läderrem istället för kedjan, får väl se om det går bättre idag. Hoppade lite småhinder igår, tränade svängar och att hoppa i nedförsbacke, något som är så sjukt svårt för henne. Hon skötte sig däremot väldigt bra, var lugn och lyssnade och tjurade bara ihop en gång när hon inte riktigt klarade av vad jag bad henne om. Tror att hon gillade bettet rätt så mycket, hon va otroligt lätt i handen, lyssnade utan "våld" och skummade betydligt mycket mer än hon brukar. Tror att det blev mycket behagligare för både henne och mig.
 
Idag ska vi ut och galoppträna i segbackarna på vällviksvägen och imorgon är det vilodag med kanske en skrittur. På onsdag ska vi trimma lite samt hoppa några få språng lite högre om vädret tillåter och på torsdag ska vi trimma igenom henne lite lugnt. På kvällen åker vi sedan mot sundsvall för att under helgen tävla på näset. Vi ska hoppa 1.10 på fredag, 1.20 på lördag och 1.25 på söndag. Alla klasserna ingår i norrlandsmästerskapet för YR och mitt mål med helgen är lugna, fina, koncentrerade rundor med nolla i i alla fall 1.10 och 1.20 och inte mer än 8 fel i 1.25. Har ju liksom ingen aning om hur trött hon kommer bli eller någonting, och jag vill inte sätta för mycket press på nån av oss. Vi tar det som det kommer helt enkelt men satsar på att göra vårat bästa. Jag vet ju ungefär hur taggat hon blir när hon ser en framhoppning (kan inte skritta eller hålla fötterna på marken typ).
 
På måndagen får hon sedan ta det lugnt, kanske lite smått mjukgörande i skritt och trav bara för att sedan på tisdagen åka in till travet och träna för Helana lite lugnt. Vill kunna hoppa några hinder lite högre lite ordentligt bara inför tävlingen. Resten av veckan tar vi det någon ganska lugnt, lite trimning, jobba vidare med att hon ska va lugn osv. Antagligen får hon åka in till travet på torsdagen redan igen och sen hoppar vi 1.25 på fredagen, 1.10 (junior-dm omg 1) på lördagen och 1.25 och 1.15 (junior-dm omg 2) på söndagen. Får se om hon orkar med alla dom klasserna, har ju som sagt ingen aning om hur hon är på tävling och meeting men känner jag henne nog bra som kommer hon göra sitt allra bästa väl inne på banan. Hoppas på ett bra resultat i junior-dm då det är mitt sista år som junior och har som mål även denna tävling att får lugna, fina och koncentrerade rundor med bra språng och sammarbete. 
 
Nu ska jag ut och fixa stallet och rida och sen förhoppningsvis lastträna lite. Har dock några problem jag måste lösa inför helgen, har varken boende eller stallplats. Har både mejlat och ringt till Färsta flera gånger men får inget svar. Har nu skrivit till ett annat ställe så vi får väl se hur det löser sig. Förhoppningsvis löser det sig på något sätt i alla fall. Just nu är dessutom min bil på väg hem från Askersund, så snart får jag köra den också, underbart!! Har även märkt att mamman inte bara lämnade mig med en bil med tom tank utan även utan olja och nästan ingen kylarvätska. Tack för den! Tur att jag har en momma och moffa som köper så jag slipper betala. Ska försöka se om min mobil sammarbetar så jag kan lägga upp lite bilder också och inte bara en himla massa text som ingen ändå läser. Har samlat på mig en hel del bilder sen sist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback