JAG KAN INTE RÄKNA ALLA GÅNGER JAG SKRIKIT "JAG ORKAR INTE MER" MEN FORTSATT ÄNDÅ

Insåg igår kväll att bara för att älgen varje dag har kommit fram till staketet på kvällen när jag har ropat in henne behöver inte det betyda att hon tänker göra det klockan nio på kvällen när det spöregnar. Då tycker hon att det passar alldeles utmärkt att jag ska gå genom skyhöga brännässlor, bränna mig ändå upp till hakan, hämta henne och sen gå tillbaka. Dessutom är älgen inget stort fan av salladsblad i krubban, det är livsfarligt och kraften går absolut inte att äta då. 
 
Tog sovmorgon idag med, eftersom jag har världens bästaste pappan som släpper ut älgen på morgonen och jag sover så otroligt dåligt. Gick upp, ut och fixade stallet, fick helt helt slut på energi och har nu precis laddad upp med lite pizza. Nu är det dags att lasta ur och gör iordning transporten, fixa lite ordning i stallet igen, ut och galoppträna, frsöka komma på vad jag ska göra med betslingen, och sen röjsåga lite runt stallet, eftersom det har lyckats växa igen igen. Sen ska bilen städas, jag ska försöka få lite ordning på mina grejer här inne och se om jag kan hitta på nåt roligt med småbröderna innan en dusch, mamman ska få noppa min ögonbryn och så blir det sjöterrassen med familjen ikväll.
 
 
Trackback