KAOS

På eftermiddagen hade vi clinic för Johan Spetz och jag red Affe, vilket bara blev ett enda kaos liknande förra gången på Cleo fast jag satt lite lösare idag. Att jag inte åkte av minst fem gånger förvånade både mig, hästen, tränare och publik, men mest mig skulle jag tro. I början var han bara otroligt dryg, seg och stark. Han gick inte fram för skänkel, gick inte att flytta, tog inga förhållningar och gick knappt att stanna. När vi väl började hoppa däremot, då blev det fart på honom! Han bockade jävel kan jag säga, drog som bara den, speciellt efter hindrerna, vägrade få in två galoppsprång där det skulle var det osv. 
 
Att mjukna i handen innan hindret eller ge någon slags eftergift var ju bara att glömma, då var man körd efter hindret. Hamnade jag minsta lilla i framåtläge åkte jag ju direkt. Det blev ju överhuvudtaget inte så mycket ridning (vilket jag verkligen skulle behöva) utan mer en kamp mellan liv och död. Visste inte om jag skulle skratta eller gråta, ville bara bryta ihop för jag kände att va fan ska det aldrig gå bra för nån gång, men samtidigt kunde jag ju inte låta bli att skratta åt allt kaos. Det braiga med alltihopa va ju i alla fall att jag fick ju en del tränig, så jag behövde ju inte gå till gymmet idag :)
 
Bjuder på en film och lite bilder, bara för att liksom.
 
 
 
 
 
 
 
Kollade på sista gruppen och gick hem och åt lite innan jag gick till min häst och fixade där. Ridhuset var uppbokat till nio och eftersom det är så jävla halt överallt så tog jag och Malin en liten skrittur runt skolstallen typ. Cålle hade av någon konstig anledning överskottsenerig och va rädd för allt, hoppade rakt upp i luften, stälde sig på bakbenen rakt upp i luften osv. Toker. Vi tog dessutom en liten galopp och det tyckte han var väldigt roligt. 
 
Nu hoppas jag på att det finns varmvatten så jag får gå och lägga mig nån gång, men ska väl inte hoppas på för mycket... Nä, denna dagen är jag mest bara glad att jag har överlevt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback