ÄLGEN 120 NYKYRKA

 
Älgen har skött sig bra idag, till och med hyffsat på marken. På framhoppningen började det dock spöregna och då blev älgen en arg älg och stod och stutsade och gjorde allt för att slippa gå mot regnet. Då va det mest bara att hoppas på att regnet skulle avta lite så vi kunde hoppa våra språng innan vi skulle in på banan. Vi hoppade en 120 a1:a och jag tycker att det gick riktigt bra ända fram till nian, trippeln efter kombinationen med fem galoppsprång mellan. Såhär i efterhand skulle jag nog ha längt lite mot den, låtit henne rulla på, men just då bestämde jag mig för att korta och älgen va inte med på det, struntade i mina förhållningar, flög som en liten groda över trippeln och fick med sig bakbommen. Trekombinationen efteråt tyckte jag däremot gick riktigt bra, enda trekombinationen vi har hoppat förut va i näsets 125 och den här gången flöt det på mycket bättre och älgen skötte sig nästan helt själv.
 
Så jag är nöjd med dagen även om jag ändå är lite besviken för det där nedslaget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback