SVENSKA SPRÅKET ÄGER INTE TILLRÄCKLIGT MÅNGA SVÄRORD FÖR ATT BESKRIVA HUR JAG KÄNNER

Så jävla värdelös dag. Gick upp vid fem, tog bussen in till rese vid sex, satt där och väntade ett bra tag, hoppade på bussen mot tallboda, lyckades hoppa av på rätt busshållplats, gissade ungefär rätt väg, stoppade en stackars kvinna på cykel och frågade om vägen och kom fram till praktiken till slut.
 
Inte värt det kan jag säga. Vad har vi gjort idag? Ingenting känns det som. Känns som jag har klarat av mer under den tiden jag var i stallet ikväll och fixade ch red ett pass än vad jag har gjort på hela dagen. Lågt tempo, oeffektivt, dom som jobbade verkade inte ha så mycket koll, fanns inget att göra osv. Tror att jag har eftermiddagsmockat fem gånger, vissa gånger ca en kvart efter varandra. Har även stått och putsat minst sex gånger, ett träns i taget typ. Vissa perioder har vi dessutom stått och bara väntat på att hästarna ska gå klart i skritten eller liknande i ca. 20 min i brist på saker att göra. Och då ska vi dessutom va två till sista veckan. 
 
Förhoppningsvis har vi en lösning på det i alla fall så imorgon kör vi fullt ut på att få slippa det här. Annars va det ett fint och mysigt stall och gård, och fina hästar.
 
Tog en sväng förbi ica på vägen hem och köpte lite sallad till middag. Åt, latade oss ett tag, beklagade oss en del, pratade med fritid och lite så. Gick till stallet alldeles för sent (halv åtta) och kom hem strax efter tio. Mockade och packade mat och så först och sen var Malin typ världens bästa, snällaste och ställde upp och red Zahara så att jag också skulle komma hem nån gång. Gulingen är trots allt den som ä snällast av dom (inte för att Malin inte klarar av bråkiga hästar dock, haha) och jag tänkte att det kunde va bra för mig ett få se hur hon rör sig, beteer sig osv. Hon skötte sig bra, vet inte riktigt hur hon kändes men såg ut att gå fram ordentligt och slappna av bra. Dessutom kan det ju även va bra för henne med olika ryttare.
 
Under tiden red jag Thilda, som helt otroligt nog gick att RIDA även idag. Jobbade på bra (för att va henne) i skritten och traven och försökte bara resa sig och sådär en eller två gånger. Galoppen var också hyffsat bra, hon blev lite lång och va svår att få tillbaka men gick ändå bra. Tills hon bestämde sig för att hon inte kunde galoppera rakt fram längs spåret. Då började hoppen och galoppombytena osv. Fattar inte det roliga med att gå i förvänd galopp, måste ju bara bli jobbigare? Bråkade med det ett tag tills hon skötte sig hyffsat och travde sen av henne. Hon hade lite svårare att hålla ihop sig då och rykte en del i tygeln osv (trött heest) men skötte sig ändå bra och sprang inte iväg. Vet dock inte riktigt hur jag ska göra med högersidan, hon sitter fast en del i den och jag får inget stöd i vänstertygeln, speciellt i höger varv. Skulle vilja jobba med sidvärtsövningar och flyttade henne mycket för att jobba fram ordentligt till vänstertygeln men eftersom hon överhuvudtaget inte går att flytta vetefan. Så fort jag lägger an skänkeln flyger hon i luften och gör sina små skutt. Tror att jag ska ta och fråga TT om hon ska ha nån dressyr- eller markarbetesträning som vi kan hänga på så att jag kan få lite bra iga tips.
 
Nu ska jag sova fem kvart i timmen minst för imorgon står klockan på kvart i fem igen och jag är alldeles för trött redan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback