ORKAR FAN INTE

Bra men jobbig praktikdag. Har gjort dom vanliga stallsysslorna, gjort iordning lite hästar, skrittat av en häst, ridit en varsin häst osv. Efter lunch krattade vi ridhuskanterna, så himla jobbigt! Behöver inte må dåligt över att jag inte hinner gå till gymmet i alla fall. Fortsatte sen kratta en del av stallplanen innan vi tog in hästarna och begav oss hemåt. 
 
Fixade allt i stallet och släppte ut Thilda i skritten medan jag jobbade Zahara lite från marken. Hon var ganska så dryg, koncentrerade sig inte alls på mig och ibland undrar jag nästan över hur många hjärncellor hon har egentligen ;) Ibland är hon verkligen helt troligt trög. Hon var lite duktigt där ett tag i alla fall, även fast hon inte alls är så kvick som jag skulle vilja ha henne. Typ nånn reaktionsförmåga ibland. Ställde in henne och longerade Thilda ett tag. Hon sprang på som en jävla travare, med huvudet uppe i vädret trots inspänning och allt, kunde inte ta det lugnt och det fanns liksom inte riktigt nåt mellanting mellan att stå still och att springa järnet. Aja, hon fick springa av sig lite i alla fall. 
 
Kom hem vid tio nångång, helt slut och ville bara lägga mig ner och aldrig behöva gå upp igen. Har i alla fall lagat lunch tills imorgon och hoppat in i duchen och nu borde jag väl ta upp körkortsböckerna men det finns fan inte ork till det. En bra sak med den här praktien är ju i alla fall att jag är så slutkörd så jag har inga problem med att somna längre. En mindre bra sak är att jag är så slutkörd så jag orkar fan ingenting och då blir jag stressad över att jag inte gör det jag borde göra och då blir allt helt plötsligt mycket sämre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback