JAG VILL BARA ATT DU SKA LIGGA BREDVID MIG INNAN JAG SOMNAR OCH ENDA TILLS JAG VAKNAR

Så himla stolt över min lilla älg idag! Idag kan jag till och med säga att jag tycker om henne ganska så mycket faktiskt. Hon stod dessutom still i gången (tog upp dom till gråa stallet när jag gjorde iordning), utan att skrapa och stod ett tag helt lös. Jobbade i alla fall en del över lite bockar med svängar, broms, hålla ihop galoppen, inte gå iväg innan hindret och inte springa för kung och fosterland efter hindret. Jävlar vad duktig hon va! Kortade galoppen som aldrig förr och lyssnade riktigt bra. Kunde svänga direkt efter hindrerna och hoppade några små lydnadsbanor på dom där små bockarna till slut. På slutet blev hn dock väldigt väldigt trött och då var det svårt att hålla ihop galoppen, så det blev ett ganska kort men intesivt pass idag och hon gjorde bara sina små skutt två gånger under hela passet!! Och då gick hon ändå bara i skritten igår.
 
Innan jag red älgen red jag även den gula, hon skötte sig även hon. Inte till ridhuset dock, då höll hon på att springa över mig, hade inte så mycket koll överhuvudtaget och lyssnade inte så bra. Så fort jag satt upp jobbade hon dock på bättre än någonsin tror jag. Riktigt, riktigt fin var hon! Det är dom där övergångarna vi måste träna på så att hon blir kvickare och nu när vi snart får börja rida "på riktigt" så kan vi ju träna att svänga också. Härligt!
 
Hade körlektion idag också, och det gick ju inte så himla bra. Har inte kört sen sportlovet så hade det inte riktigt i mig, bilen var väldigt ovan och jag har aldrig kört i stadstrafik förut. Att gå från att köra på landsvägarna och grusvägarna i jämtland där man typ får köra om en traktor då och då till att köra inne i Linköping där mellan fyra och fem, hehehe. Har bokat körlektion torsdag och fredag morgon nästa vecka i alla fall och har även bokat in riskettan. Nu ska jag bara hitta tid till att plugga teori också. 
 
Tog en tripp till ikano också, först en sväng till hööks där jag köpte ett par ridskor och chaps för mommans födelsedagspengar. Det som blev över får gå till ridbyxorna tillsammans med det som blev över från mammans och pappans födelsedagspengar. Dom ska faktiskt Karro köpa åt mig i helgen då jag inte kunde beställa på deras hemsida. Köpte även med mig tre par trosor från cubus, jag som inte skulle köpa nåt mer. Men är i behov av underkläder så. 
 
 
 
 
RIDBYXA MED FLAGGA JW  RIDBYXA MED FLAGGA JW  
JULINE RIDBYXA OSKODD CHARLIES JULINE RIDBYXA OSKODD CHARLIES

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback