IF YOU WANT SOMETHING YOU HAVE TO WORK FOR IT AND IF YOU DON'T GET IT YOU HAVE TO WORK HARDER

Fick gå från vreta kloster till flemma imorse på grund av att första bussen var sen och den andra var tidig. Dessutom snöade det en hel del. Blötsnö. Kom fram efter 40 minuters promenad, hade praktik hela dagen, åkte hem igen strax efter fem, hann faktiskt med bussarna, åt lite och gick till stallet. Kom hem nu vid elva, underbart! Den gula var otroligt dryg, jobbig, lyssnade inte på mig och jobbade inte alls som hon skulle, vilket gjorde ig på ganska dåligt humör. Vårat stall är helt översvämmat och Thilda står med en decimeter vatten i hela första metern av boxen. Det har regnat hela jävla dan. Mina ridbyxor är blöta men jag orkar inte byta byxor. Min mobil dog precis när jag höll på att skriva ett sms och den vägrar starta. Thilda är bara otroligt dryg och jag tror att hon gör allt för reta mig. Jag är trött. Jag är hungrig, fast ändå inte. Ugnen va inte på när jag kom hem eftersom jag inte hade nån mobil och jag vet inte ens om jag vill ha min pizza och jag känner bara för att lägga mig ner på golvet och tjuta lite och sen typ gå och dö eller nåt. Skitdag helt enkelt.
 
Dock finns det ju en hel del ba saker med den här dagen också. Praktiken var otroligt bra, människorna var otroligt trevliga, vi fick göra många roliga saker (jag åkte bland annat med Cissi till Sofia Möller när hon skulle rida en unghäst där, jävlar vilket ställe!), vi fick kolla på när dom red och hoppade (vilket var otroligt inspirerande för dom red båda så mjukt, lätt och fint och jag vill bara kunna rida så jag också), jag är anmäld till banhoppning på söndag, Thilda va faktiskt ganska så fin, jag lyckades nästan flytta henne lite och det kändes som om hon släppte lite i höger, min mobil har startat igen, min pizza är klar (och det va faktiskt riktigt gott) och snart kan jag gå och lägga mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback