HÅLL OM MIG NÅNTING HOTAR KVÄVA MIG

Så himla smidigt när det inte funkar att betala med bankkort på bussen och man får åka gratis. Dom senaste tre gångerna jag har varit in till körskolan har jag åkt gratis varenda gång. Jag klagar inte!
 
Gick till stallet direkt när jag kom hem eftersom hovslagaren skulle komma vid tre. Fixade Palle ponnyn, borstade båda hästarna ordentligen (dom hade varit lortgriar och rullat sig i leran båda två), hängde fram grejer och satt och gjorde ingenting fram till fem då jag till slut (efter två timmar) tröttnade och ringde för att höra vart han tagit vägen. Nä, det visar sig att han inte kunde komma idag och att jag under den där tiden hade kunnat ridit båda hästarna och på så sätt varit klar i stallet vid fem.
 
Istället var jag klar vid sju, efter att ha ridit älgen i lite över en timme. Hon bråkade faktiskt inte så mycket idag men jag kom aldrig till nån ordentlig ridning för hon bara sprang, lussnade inte på mig och slog med huvudet. Red på det vanliga tredelade idag och hon gick ju bättre att jobba på det förut. Vet inte om det beror på bettet eller nåt annat, får väl se hur hon beter sig imorgon. Inte så speciellt nöjdmed ridpasset i alla fall, men men.
 
 
 
Var lagom trött och hungrig efter att ha ridit henne (eftersom jag bara hade ätit en skål musli på grund av att jag stressade iväg till stallet eftersom hovslagaren skulle komma och inte hann äta då) och inte på världens bästa humör. Dessutom var ridhuset upptaget till nio och jag hade tänkt rida den gula där så att hon kunde koncentrera sig lite. Hon fick vila idag istället, jag orkade helt enkelt inte med det. Kände att jag inte skulle kunna göra varken ett ridpass på utebanan eller lite jobb från marken till något bra utan att jag bara skulle bli irriterad över att hon inte kunde koncentera sig och att hon för det mesta är så seg i sina reaktioner. 
 
Måste dock träna lite ledarskap med båda hästarna, speciellt älgen har verkligen inte respekt alls, hon bara trampar på och skiter i mig. Har blivit alldeles för dålig på det här med att jobba från marken sen jag flyttade. Måste dessutom träna på mitt tålamod med älgen och jag måste få sova ordentligt och jag måste lära mig att äta ordentligt. Orkar dock aldrig laga mat så kanske borde anställa en kock eller nåt? Idag gjorde jag faktiskt en äggmacka och två avokadomackor till middag, så har levt på dom + en skål musli + godis och chips idag. Perfekt. Jättebra. TJOCKIS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback