DU FÅR VA HUR DU VILL MEN JAG KOMMER VA MIG SJÄLV

I fredags tog jag en ganska långsovmorgon och gick sen till stallet. Fixade allt där och red den gula. Hon gick inte alls lika bra som dagen innan, tjurade ihop i övergångarna, slappnade inte av lika bra osv. Fick tag på mitt dressyrspö sen i alla fall och då gick hon fram bättre, så på slutet gick det ändå helt okej. 
 
Så mycket mer hände inte den dagen, hade pizzafredag på grillen och va sen upp lite för länge och kollade på avramlingar och stefan och krister. 
 
Igår började jag jobba vid åtta, vi var snabba och va klara halv tolv, halvsov bort nästan hela lunchen, jobbade lite mer, fick stopp i avloppet så det drog ut på tiden, gick hem och vilade ett tag, gick till stallet, red älgen på utebanan och gulingen fick vila. Älgen var faktiskt duktigare än jag trodde att hon skulle va med tanke på att hon vilade dagen innan. Hon bråkade dock endel men ställde inte så mycket krav på henne och hoppade ett litet hinder som stod på banan så hon tyckte det va lite roligt. Att stanna efteråt va inte lika roligt. Det blev en del kaninhopp då också. Tog några språng på ett hinder på typ en meter också bara för att. 
 
Av någon anledning skulle jag fodra fast att det inte alls va jag som hade fodringen så det va väl bara att slänga åt hästarna maten och sen åkte vi hem. Åkte och handlade lite och fick lagad mat utan att behöva laga den själv, mumsigt :D Kollade på pippi resten av kvällen, nostalgi på hög nivå! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback