18, WOHOOOO....

Började dagen på bästa sätt genom att vakna bredvid bästa pojken, fortsatte den lite sämre genom att inse att klockan va halv åtta och jag va tvungen att gå upp och jobba. Jobbade till runt halv tolv, åt lite mat, pratade med momman, gick till stallet och mockade och jobbade sen igen från typ tjugo i två till strax innan fyra.
 
Sprang till stallet för att se om jag hann va med och hoppa lite banan för Therese Thor. Det hann jag, så sprang och gjorde iordning hästen, fick skritta runt ett tag medan dom andra som va i lite bättre tid hoppade, bra träning för henne så hon får tagga av lite. Red fram lite och jävlar vilken skillnad det va på henne jämfört med dom senaste dagarna! Kunde både trava och galoppera lugnt och bråkade bara lite. Hoppade runt en bana på runt en meter bara för att försöka få lite ordning på henne, hon var lite jobbig i högersidan, släppte inte stödet eller tog inte stöd och blev därför lite vinglig på hinder och hon blev ganska lång och svår att få ihop. (GYMMET HERE I COME?) Tavade av henne och hon var så otroligt fin. Jag kunde rida ordentligt, hon försökte inte dra iväg och gick lungt och jobbade på bra! Red lite längre bara för att liksom, när hon väl gick där va det ju bara att utnyttja läget och jobba henne lite för en gångs skull. 
 
 
Red den Gula på utebanan också. Hon började dåligt, spänd, okoncentrerar, flängig, lyssnade inte osv. men avslutade bättre än någonsin! Hon slappnade av jättebra, jobbade på i en låg, fin form och gick fram ordentligt utan att rusa. Någnstans där i mitten tyckte hon dock att hindermaterialet som stod utanför staketet va livsfarligt (efter att hon hade gått förbi det flera gånger utan att bry sig) så det blev lite cirkuskonster och så. Va dock duktig på att sitta upp ordentligt idag så idag satt jag säkert. Nä, jag är mycket nöjd med henne i alla fall och om en vecka kan vi börja rida på riktigt!
 
 
Förutom att hästarna har varit otroligt mycket bättre än vanligt och helt klart över förväntan så har den här dagen sugit. En av dom sämsta dagarna på länge och helt klart den sämsta födelsedagen någonsin (inte för att jag vet varför jag bryr mig om det för jag tycker ju knappt om födelsedagar). Har en sån där dag när saknaden bara skär i själen efter allt och alla, jag inte vet vad jag ska ta mig till med något, jag har ångest över det mesta och jag håller på att bryta ihop flera gånger om. Jag har ingen aning om varför heller. Varför liksom? Vad är det som är jävla dåligt nu då? 
 
 
Blev bjuden på tårta i alla fall, och vacker sång och lite fyrverkeri, så det lös ju upp dagen lite. Har dessutom fått (köpt själv för mamma och pappas pengar) ett par gröna hörlurar (happy plugs) och ett par converse med engelska flaggan på (som jag har letat efter i typ tre år och som dessutom va sista paret i min storlek). Fick dessutom en noblesse-ask och trisslotter av Andreas så nu har jag nått att tröstäta på :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback