YESTERDAY I CARED SO MUCH TODAY I DON'T GIVE A FUCK TOMORROW I'LL PROBABLY CARE AGAIN

Fick lite sovmorgon igår, fast jag vaknade minst en gång i timmen. Hästen vilade och jag gjorde inte mycket spännande.

Somnade vid fyra och vaknade av någon anledning vid sju, men gick upp vid åtta. Jag har i alla fall varit pigg hela dan och det har varit väldigt härligt! Trollebus och jag tog en ridtur i skogen, jobbade honom i trav och försökte få honom att slappna av och jobba ordentligt i båda sidorna. Så fort han började slappna av och jag började få tag på honom hittade han något jätteläskigt och flög i luften och då var det bara att börja om. Fick honom till slut väldigt fin, även i vänstersidan. Då red vi till slingan och tränade lite intervaller där, galopperade fyra varv med lite trav. Vänstersidan var väldigt jobbig i galoppen, och eftersom jag inte kunde rida på volter och mjukgöra honom blev det väldigt svårt att få in vänstertassen under honom. Det blev väl lite bättre och i traven var han väldigt fin. Vi får försöka få tag på den där fossingen imorgon på banan. Jag tror i alla fall att vi var ute i mer än en och en halv timme! :) Då var hästen svettig för en gångs skull så han fick duscha lite, det tyckte han faktiskt var ganska skönt.

Och om man jämför förra veckans schema:


med den här veckan:


tycker jag att vi har en väldigt bra vecka framför oss! Två skoldagar, en dag i stockholm och två lediga dagar. Veckor som dom här gillar jag den här skolan.

bästa cållebus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback