OCH JAG VET ATT ALLT ÄR FALSKT OCH BEDRÄGERI MEN DET STRUNTAR JAG I

Visade häst för hand igår, jag knoppade Milou och gjorde honom såå häär fin:

(ja oj så fin han blev. eller så inte)


Eftersom det regnade ute så behövde vi bara ställa upp dom i gången och säga "ramsan". Jag tyckte det var väldigt fint att Milous pappa heter Ekelunds Nalle! Efter lunch var det dags för träning i regnet och hästen var som vanligt världens finaste:


Vi hoppade trekombination med bommar mellan och en linje med sockerbit, 15 m, räcke, 18 m, sockerbit. Han gick bra, fick rida honom väldigt mycket framåt mellan första och andra i kombinationen men det brukar jag ju få göra så det va inte så konstigt. Sen var vi blöta och fina, jag mockade, fixade alla blöta grejer, mockade åt Frida som hade clinic, packade hö och Cålle och Wendy och följde sen med Frida och kollade klart på clinicen. på kvällen gjorde jag och Malin klart TR-uppgiften till tränings- och tävlingsläran.


Idag har varit lite av en skitdag. Less är jag! Men hästen räddade dagen totalt, så otroligt underbart fin han var! Varför tog det fyra år och träning i spöregn innan han blev så? Jättesupertaggad, tog tag i alla hinder han såg, lätt att få ihop och jobba i galoppen, tittade ingenting och hoppade som bara den! Gud vad fin han va!!!! Fast försvinner det där nu så blir jag ledsen...

Imorgon ska vi på laserdome på idrotten på förmiddagen, sen har vi bara hästkunskap och dressyrträning och sen är det helg! Första sovmorgonen på fem veckor? (jag slår vad om att jag kommer vakna vid sju) Hoppas på riktigt bra väder också så jag har lust att ut och springa. Annars får jag göra det ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback