här sitter jag och baddar såren med salt

1. Fullständigt namn? - ebba ingrid brita seger
2. Ålder? - 16
3. Var bor du?- vreta (fast egentligen bor jag ju hemma, i månsåsen)
4. Bor tillsammans med? - alldeles själv. eller med tio andra tjejer. beror på hur man ser det. och hemma bor jag ju med mamma, pappa och dom tre småbröderna.
5. Färg på ditt hus? - det här nere är gult tror jag, och det är det hemma också. fast finare. och med gröna knutar
6. Hus eller lägenhet? - hus hemma. elevhem här
7. När är du född? - 95
8. Klass? - ettan
9. Vilket år tar du studenten? - 2014
10. Något jobb? - nej, tyvärr
11. När gick du upp i morse?- halv sju
12. När ska du sova? - nu. om det bara gick att somna
13. Duschat idag? - nej
14. Kramat någon idag? - ja
15. Pussat någon idag? - cålletrollis
16. Vad har du ätit idag? - youghurt, musli, makaroner och falafel
17. Dagens klädsel? - gröna jeans, svart t-shirt. sen ridkläder (mina älskade whitakerbyxor!)
18. Dagens smink? - inget.
19. Dagens sötnos? - trollis
20. Dagens roligaste? - att jag efter att ha suttit upp på hästen märkte att jag glömt hjälmen. okej. det va inte roligt. men det va det roligaste idag.

SOCIALT:
21. Har du många vänner? - mina vänner är dom finaste!
22. Hur många har du kysst? - två
23. Vem kramade du senast? - cålle
24. Hur många har varit otrogen mot dig? - antagligen ingen
25. Har du pojk/flickvän? - nej
26. Vem pratade du med i telefon senast? - maja
27. Vem fick du senast sms ifrån? - alex

FAVORIT:
28. Film? - bilar 2, upp, bilar och amelie från montmarte
29. Låt?- finns så många fina låtar. men åh, stand upp for the champions! pepp på högsta nivå!
30. Mat?- sushi är alltid gott.
31. Dryck?- trocadero
32. Färg? - GRÖÖÖÖNT
33. Stad? - inte här i alla fall
34. Land? - ENGLAND
35. godis? - choklad. surisar är också ganska goda
36. dag eller natt? - dag. eller natt. eller jag vet inte.

SENASTE:
37. Personen du tänkte på? - pappa
38. Personen du kysste? - cålle :)
39. Gången du spydde? - det va länge sen
40. Gången du grät? - idag
41. Pizzan du åt? - margarita med pappa igår
42. Gången du var i Göteborg? - med michan för några år sen. om det räknas?
43. Gången du va i Stockholm? - förra sommarn borde det ha varit
44. Gången du var full? - Dricker inte
45. Gången du var hög? - aldrig

ANTINGEN ELLER:
46. Svart eller vitt? - grönt
47. Hund eller katt? - häst
48. hemmakväll med familj eller myskväll med pojk/flickvän? - filmkväll med vännerna. eller en ridtur under stjärnorna.
49. Tvspel eller datorspel? - tv-spel, i alla fall upp och bilar
50. Singel eller upptagen? - singel
51. Hångla eller ha sex? - vet inte
52. Lunarstorm eller helgon eller playahead? - neje
53. Ragga eller bli uppraggad? - bli uppraggad
54. Big Brother eller Prardise hotel? - usch nej
55. Blont eller svart hår? - åh vad jag vill ha brunt hår
56. Blåa ögon eller bruna? - bruna
57. Choklad eller lakris? - choklad
58. Göteborg eller stockholm? - månsåsen
59. Högerhänt eller vänsterhänt? - höger
60. Coca cola eller fanta? - trocadero
61. Pizza eller kebab? - sushi
62. Randigt eller prickigt? - på vad? en randig häst vore lite fint faktiskt
63. Älska eller älskas? - båda två
64. Leva eller dö? - leva

ANTAL:
65. Personer du älskar? - mina underbara vänner, familjen, hästen och dom andra djuren
66. Personer du hatar? -  ingen hoppas jag. inte gilla så mycket, ja. men hata, nej.
67. Gånger du varit full? - aldrig.
68. Personer du hånglat med inom en 24timmars-period? - 1
69. Glassar du ätit på en dag? - många glassar :D
70. Festivaler som varit bra detta året? - yran
72. Gånger du varit hög? - aldig vart.
73. Personer som du saknar nu? - åh gud vad jag saknar alla!
74. Gånger ditt hjärta brustit? - det vet jag inte

VEM:
75. Vill du kyssa nu? - cålle ska få en puss!
76. Ska du träffa imorgon? - klassen
77. Sjöng du senast för? - jag, tovis, malin och frida sjöng på väg till stallet. väldigt fint sjöng vi. sudda sudda sudda sudda bort din sura min.
78. Hade du senast en msn-konversation med? - det var minsan ett tag sen
79. Spelade du tvspel med senast? - aston
80. Vill ta med på resa nu? hmm. cålle. familjen. fina vänner.
81. Vill du kasta en sten i huvudet på? - ingen.
82. Förkänar att dö? - ingen alls
83. Är söt? - cålle är världens sötaste
84. Vill du sova jämsides med i natt? - ludde. eller kanske jansson. ja om det ändå gick.

VAD:
85. Gör dig glad? - cålletrollet i massor. mina underbara tokiga vänner misslyckas aldrig. småbröderna också, när dom är på det humöret. hemma. kameran. att veta att någon bryr sig.
86. Gör dig ledsen? - allt det här.
87. Vill du helst göra nu? - åka hem
88. Önskar du att du slapp göra? - vara här
89. Vill du ha nu? - trocadero och nutella åh så gott. alla whitaker grejer som finns! mest av allt vill jag bara att den här terminen ska ta slut så jag får komma hem. sex veckor till lov. det går snabbt va?
90. Önskar du dig precis nu?-  att vara hemma
91. Längtar du till? - att komma hem
92. Tycker du om dina betyg? - helt okej. fast föresten, vi har kanske inte fått några betyg än?
93. Ångrar du i ditt liv? - inte så mycket faktiskt
94. Är det bästa som hänt dig? -  allt allt allt. pyret, bella, cålle, yra, ludde, jansson, myrak, tora, vilja, charmtroll, biffen, rembrant, tila, familjen, hemma, så otroligt otroligt fina vänner, föräldrar som alltid ställer upp, fina ord som får dig att inse att du inte är ensam, tystnad, en dörr som går att låsa och som stänger ut dom flesta ljud, och för att vara riktigt sådär nogrann; ett hem, mat, vatten och allt sånt där. choklad är också bra. och vackra bilder. och fina vänner, bra djur och en bråkig familj.
95. Hur mycket är klockan? - alldeles för mycket

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback