there was i time when i thought i knew what i was doing

Idag tryckte jag på ridstövel på foten igen och så tränade vi lite hoppning. Det gick faktiskt riktigt bra, med tanke på att jag inte hade några stigbyglar, vi har inte hoppat riktigt på fyra, fem veckor och min högerfot fungerar inte riktigt riktigt som den ska när det gäller att aktivera galoppen och svänga. Vi hoppade lite stuts och sen några små banor. Och jäklar vad han hoppade kändes det som. Känns väl lite mer när man kommer närmare hästen också och han sköt mg ur sadeln i nästan varje språng. Han var dessutom pigg och glad utan att bli helt tittig. Fortsätter han som idag när min fot mår bra och jag kan använda stigbyglar igen så kommer det gå riktigt bra! :D

Imorgon har jag sovmorgon! :D Eftersom jag inte får på mig stallskorna får jag inte va i skolstallet och därför behöver jag inte komma till ridhuset förns vid nio för att kolla på när dom rider. Helt okej för mig! Och imorgon ska vi nog till hööks, hästen ruinerar mig. Tur att han är universums bästa och att jag älskar honom så otroligt mycket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback