and i'm still standing strong

en liten sammanfattning av 2011.
januari.


jag och cålle sov hos michan.
vi var i persåsen ganska ofta och åkte bob.


sara hälsade på
arnold hälsade på och hästen va fin
vi åkte till vålådalen och hade det så bra så bra
sen hände det inte så mycket mer speciellt antar jag. livet var bra och vi lekte i snön.
februari.

vi åkte skoter, skidor, pulka, galopperade och lekte i snön. hade det bra helt enkelt.
en del var duktiga och tränade och tävlade för fullt medan jag mest bara väntade på att tävlingarna skulle komma igång nån gång.
mars.




vi hade forfarande fullt upp med att leka i snön.
och så passade vi på att träffa den här snyggingen också
vi åkte till bydalen så ofta vi kunde och åkte skidor.
skoter åkte vi också.
månen var fin
och det vackra norrskenet dök upp då och då
april

vi åkte till bydalen med skolan, åkte genom lite för djupa vattenpölar, blåste bort lite grann och ramlade ganska mycket för mycket. (hehehe jag älskar när datumet på bilden inte stämmer)
michan blev pippi långstrump
jag fyllde sexton och vad vi hittade på då minns jag faktiskt inte riktigt.
den 14 var daniel såhär tuff
mina fina vänner var så här vackra
karl var också väldigt tuff och det fanns inte längre någon snö att åka skoter/skidor/bräda mm på
en helg i början av april åkte jag, pappa och cålle och hälsade på vreta för första gången. intagningsprov och promenad i linköping i t-shirt. första intrycket: dom gillar mat, dom tränar ganska mycket och klipper sig då och då.
sen kom vi hem igen. hästen är bäst
och så hade vi påskmaskerad
alla var väldigt fina, på ett eller annat sätt. själv var jag en cowboy, nämen vem kunde vänta sig det?
såhär såg det ut och jag promenerade hem barfota från korsningen i böle nästan varje dag den våren.
vi bestämde oss för att fira våran fina dag och att vi hade påsklov med en grillkväll i regnet. det stoppade inte oss och det var en väldigt fin kväll med sång och korv.
vi sjöng så här fint
och såhär
vi kollade på film
vi grillade lite mer
lekte cirkus kanske?
sen åkte vi iväg till rättvik på konfaläger.
sen blev det majbrasa och korv, fortfarande i rättvik
och jag fick reda på att lilla pyret var tvungen att avlivas. världens bästa jag älskar dig mer än mitt hjärta klarar av.
maj.

vi åkte på klubbtävling och det regnade nåt otroligt mycket och hästen var jättefin och om jag inte minns helt fel så vann vi 1.10 och kom två i 1.20


klassen åkte till london. det var så väldans fint.
mamma var med
jag tog ungefär miljoner bilder på big ben
vi åkte london eye
och va på madame tussauds och gjorde självklart mycket annat fint.
vi spelade brännboll mot 9b och jag har ingen aning om vem som faktiskt vann men det spelar kanske inte så stor roll.
vi blev bjudna på fika
juni.
jag fick en fin liten epa som jag körde upp till hästarna varje dag för dom gick på bete.
vädret var bra och livet lekte
sen helt plötsligt var nian slut och vi dansade hela natten kramades och sa hejdå, kanske för sista gången. och jag saknar min underbara klass och parallelklass och dom små åttorna och dom ännu mindre lite läskiga sjuorna och dom bråkiga små barnen och myrviken.
jag michan och sara tog epan ner till vällviken för att bada
och bada gjorde vi, i alla fall jag och michan
sen åkte vi hem igen
sen ville inte epan sammarbeta med det fixade vi såklart!
vi följde med pappa på hans jobb när dom hade öppet hus. dom är duktiga på att måla
och duktiga på att sjunga. på bilden sjunger pappa perfect day av lou reed.
jag och cålle åkte till arnold och blev där i nästan fem veckor. vi lärde oss mycket och åt mycket avramlingstårta.
vi blev trötta av jobb och värme
vi träffade massor med olika hästar, som linus här ovanför
vi badade för det var så väldans varmt
sen fick jag också bjudå på tårta. ouups. det blev en kladdkaka och den var god.
sen åkte vi hem och strax efter hade klubben tävling. vi jobbade natt och dag i fem dagar kändes det som men det var värt det! hästen gick super och tävlingen blev trots regn och åska lite då och då väldigt bra.
jag började sommarjobba och samtidigt gick jag på yran med bästa linnea och bästa josefin. det var så bra.
och mina vänner är fina
sen var yran slut
min familj hämtade mg med båten
och på måndagen fortsatte jag jobba.
samtidigt som jag packade, försökte jag vara så mycket med mina vänner som möjligt och njöt av sommaren och jämtland.
bland annat grillade vi och sov i båten
vi kollade på livet enligt rosa
kvällen innan jag skulle flytta grillade vi igen och mina vänner hade gjort en bajstårta åt mig
några hade roligt med min kamera
jag och maja badade för att alla andra var så tråkiga och inte ville det
vi hade det mysigt
endel ser inte riktigt kloka ut
solnedgången var fin
den 13 spenderade vi i bilen, tur att jag har världens bästa häst.
den 14 flyttade jag in i sörgården och familjen åkte hem igen, två färre och utan en hel massa packning. dan efter började skolan och jag var och red cålle på morgonen.
en augustikväll hade jag så här tråkigt
medan mina vänner där hemma fortfarande hade sommarlov körde jag traktor för fullt (vilket jag dessutom fick A i bara för att skryta lite)
september.

mamma kom på besök och vi cyklade både till linköping och till tornby


jag hade stalltjänst och vi spelade gitarr till tre ungefär.
tårtorna rullade in
och vi tränade på. pappa kom ner och vi passade på att åka på en tävling också. hästen var riktigt duktig.
jag och cålle red till heda för att tävla och elin följde med i sin lilla bil för att hjälpa till. det hade kunna gått bättre.
oktober.
under oktober fortsatte vi träna och vi hoppade också lite terränghinder. det tyckte hästen var superkul.
vi startade 1.20 på en pay and jump på vreta. gick helt okej bra.
november.
på lovet satt jag mig på tåget och åkte hem. väl hemma mötte jag dess två fina flickor, åt pizza och pratade.
jag träffade vänner och kollade på massvis av filmer
jag följde med mina småbröder som skulle åka skidor
jag bakade kladdkaka och fotade med sara
jag träffade fler vänner och såg på mer film
jag spenderade tid med familjen
jag busade med min pussgurka
jag åkte till stan med mamma en dag och med pappa en annan dag
jag bakade kladdkaka och spelade wii med ingela
det var fina solnedgångar
och jag gjorde självklart mycket mer. men mest av allt njöt av att bara vara hemma.
sen var jag tvungen att åka ner igen. pappa följde med och hämtade den här som ska ta oss till italien förhoppningsvis många gånger.
vi tränade för johan spetz
världens finaste bella fick vandra vidare till trapalanda. åh så jag älskar dig.
december.

vi tävlade för sista gången det här året och avslutade med hästen på topp men ryttaren något klantig.
och jag fick reda på att yra inte längre fanns på våran jord. världens bästa tjej jag älskar dig.
det var lucia och pappa ringde och ludde var död. världens bästa puddenudd jag älskar dig så otroligt otroligt mycket. det är inte samma sak utan dig.
jag och hästen åkte hem lite tidigare än planerat.
vi kollade på teater
åt pepparkakor
(undra vem jag tänker mörda)
träffade fina fina tokiga vänner och har en kamera som inte alltid vill sammarbeta
öppnade julklappar på via grande
sorgligt, mycket sorgligt
dan innan julafton städade vi hela huset, hämtade gran och klädde självklart granen och jag fotade för det mesta med charmigt högt iso för jag hatar blixten och barn gillar inte att vara stilla.
sen var det helt plötsligt julafton
vi åt god mat
och tänka sig, tomten kom också!
vi spelade roliga spel
aston och imre seplade också spel
vi bakade maränger. inte så lyckade. men goda.
jag mobbade tjockiskatten.
vi lånade torpet och kollade på film
på nyårsafton kollade jag, mamma och pappa på skidåkning.
vi åt goda nötter.
jag åkte till linnea för att fira tolvslaget med mina underbar vänner.
vi åt grillat och hade det jättebra.
fina
linnea och josefin hade världigt roligt och tog ungefär en miljon bilder på alf som bor under bordet och har tappat både armen och huvudet.
vi kollade bland annat på film, dansade och kastade en gammal mandarin på varandra.
starx innan tolv sprang vi ut och kramades också var det helt plötsligt 2012.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback