UPPFINN NÅT NYTT SOM GÖR DET LÄTT ATT HÅLLA UT NÅT FÖR DOM SOM VÄNTAR

Matte, svenska, tränings- och tävlingslära, lunch, samhälle och sen iväg till skolstallet för att få mig en liten häst att hoppa på träningen. Tillbaka till boendet, till stallet för att hämta grejer, till skolstallet, fixa hästarna och så iväg på träning. Jag red Chronos, en alldeles jättestor, spinkig, omusklad häst som gått 1.45 hoppning. Han är faktiskt ganska lättriden och lätt att få ihop trots att han är (tycker jag) en kilometer lång. Dagens svängövning för Lina var kanske inte dom perfekta övningarna för honom nu när han inte är så vältränad. I ena varvet blev han i alla fall riktigt fin och jobbade med bakbenen. Jag får däremot en ganska kontig känsla då allt gå så himla långsamt och blir så himla stort, jag är ju inte riktigt van vid det. Jag kände mig dessutom som en lite fluglort och som en nybörjare där ett tag och satt lite smått löst några gånger. Nu väntar jag mest bara på träningsvärken imorgon. Men gud vad roligt det va att äntligen få hoppa igen!!
 

källa
 
Efter att ha ställt in dom snälla "små" hästarna stack vi iväg till våra egna hästar, tänkte släppa hästen i skritten för att hinna hem lite tidigare för att hinna plugga och handla. Då visar det sig att vi möjligtvis har hästinfluensa i ett av stallen och därför kände jag inte riktigt för att släppa min häst där. Han fick istället stå inne medan jag mockade och fixade och sen red vi lite barbacka i alla gångarter i snön bara för att han skulle få röra sig. Det var roligt tyckte min trollunge! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback