NOTHING WORTH HAVING COMES EASY

Idag var hästen lite vinglig, men han lyssnade bra och det gick lätt att korrigera vinglet. Han gjorde fina skänkelvikningar och vi tränade väldigt mycket på övergångar. Övargångarna skritt-trav och trav-skritt gör han riktigt fint nu! Galoppövergångarna måste vi däremot träna mycket mer på då han slänger upp huvudet i galoppfattningarna och slängtravar lite i avsaktningarna. Sen tog vi några skutt också, han är väldigt fin i höer varv men i vänster varv drar han sig väldigt mycket åt höger i språnget så det måste vi träna mycket på. Ska ta och ställa hindret på ett lite bättre ställe tills imorgon eller i övermorgon. 
 
 
Nu är det dags för lagfinalen och jag sitter återigen i soffan resten av dagen. Jag kommer antagligen att hoppa med dom och vara så nervös så att hjärtat nästan stannar. 
 
Och dessutom kom jag på att om två dagar kommer min moster hit på besök från Italien. Mycket roligt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback