I DON'T WANT TO GROW UP ANYMORE

Lyckades som vanligt inte somna igår kväll, så jag somnade runt två när jag nästan hade bestämt mig för att det inte var någon mening med att sova. För klockan fyra ringde klockan och halv fem hoppade jag upp, slängde ut hästen och sen åkte vi iväg till stan för att hämta upp mammas syster Nena. Vi åt frukost hos kusinen, tog oss en tupplur i soffan och vid halv tio åkte vi till sjukhuset där Aston skulle kolla ögonen. Sen åt vi god sushi (eller jag åt sushi och dom andra åt buffe, gott va det i alla fall!) Sen tog vi oss en snabb tur på stan och sen åkte vi hemåt igen. 
 
 
När vi kom hem sprang jag ut i stallet, mockade och fixade och hoppade sen upp på hästen. Bytte till det tredalade bettet och han kändes inte alls bra. Han var stel, hård i munnen, fjantig, spänd, osammarbetsvillig och hoppade sådär konstigt som han gör ibland. Så vi red inte alls nå länge, jag kände att jag inte riktigt hade energi för att rida ett ordentligt dressyrpass (även om det hade behövts) och vi har heller inte möjligheterna till det. Så vi får ta det imorgon, frågan är om vi ska testa både hacket och bettet då så jag vet om det är skillnaden som gör det. Jag tror heller inte att han gillar det tredalade bettet så mycket, jag som trodde att han skulle göra det :( Får väl helt enkelt hoppa iväg till någon lämplig affär någon dag och köpa ett tvådelat med fasta ringar. Hästen ruinerar mig.
 
 
Ikväll ska jag och Josefin på något sätt ta oss till Sjöterassen för lite mysig fika. Får se hur det löser sig men på något sätt ska det nog lösa sig. Skulle dock inte vara helt fel om epan funkade och jag hade traktorkortet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback