I'LL UNDO ALL THE DAMAGE YOU'VE DONE TO ME ONE WAY OR ANOTHER

Ibland tränar hästen mitt tålamod otroligt mycket. Igår var en sån dag. Jag undrade ett tag om någon hade bytt ut min häst eller vad det kunde tänkas vara för fel. Fast till slut kom jag fram till att han nog tyckte att underlaget var lite halt och läskigt eftersom han inte har några broddar och är barfota på baktassarna. I ungefär tjugo minuter stod han i alla fall och hoppade upp och ner, ibland lite framåt och ibland lite bakåt, innan jag fick honom att ens trava i höger varv och flytta sig lite för högerskänkeln. Och problemet är att jag kan ju inte bli sur på honom och säga ifrån på riktigt för han är ju så söt och otroligt dålig på att dumma sig. Han kan verkligen inte så allt jag kunde göra var att skratta. Till slut kunde jag i alla fall jobba honom lite så vi nöjde oss där. Nu får vi nog dra ner på havren till han får nya skor på tassarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback