NÄR VÄRLDEN FALLER NER ÄR DET DU OCH JAG JAG LOVAR OCH JAG SVÄR

så stolt över dig älskling!


Både jag och Marléne försov oss lite idag, mjölkade klart och fixade allt sånt och åkte sen till Norderön för att lämna lite mjölk. Sen kom det en klass från Dille på studiebesök och efter det (vid två ungefär) ät vi lunch. Då var vi lagom hungriga. Sen red vi runt byn och efter det åkte jag hem.

Red runt byn med Trollis idag med, fast bara hälften av rundan. Träffade på en lite räv och skymtade tre-fyra älgar (enligt nån gubbe vi mötte var det mamma älg och hennes två eller tre så barn), träffade Stickan, bråkade lite med hästen om hur vi skulle fatta galopp (jag tyckte en fin galoppfattning med bakbenen under sig för att jobba lite och sen kunde vi busa. han tyckte en slarvig galoppfattning och bus hela tiden). Vinkade lite till Tom som körde förbi, galopperade ifrån dom, hoppade lite små träd och hoppade till slut det stora trädet igen. Han kom helt perfekt på det och kändes så jäkla bra! Ett jättefint språng och inte alls sådär som hans språng brukar bli när det är högt och lite jobbigt. Hoppade av för att ta bilden här ovanför och insåg att det var mycket högre då, red hem och hämtade ett måttband och mätte det. 1.60 låg det på. Och idag var han inte i någonting. Ja, han är universums bästaste!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback