they say every atom of our body was once part of a star

I fredags kom pappa. Jag lagade lunch åt honom och sen gick jag till skolan medan han gick på föräldramöte. Efter ett tag kom dom upp till oss och jag visade runt honom lite och sen hade vi boendemöte. Sen åkte vi och fixade lite småsaker och kollade på hoppning på pizzerian. På kvällen åkte vi till stallet, jag red och hästen vågade knappt gå över bommar och sen packade jag medan min snälla pappa mockade åt mig.

På lördag åkte vi iväg till Söderköping. Först körde vi fel men det gick bra ändå. Hästen skötte sig faktiskt riktigt bra. Vi stannade på ett i omhoppningen i 1.10 för svängen blev konstig. 1.20 nollade vi grunden och jag blev så glad så jag nästan glömde bort omhoppningen. Jag trodde ju att vi var kvalade till 1.30 då. Vi petade ett i omhoppningen och stannade på sista som vi kom fel på. Det visade sig senare att i tr står det att man ska ha två felfria grundhoppningar och det är inte samma sak som en grundomgång. En grundhoppning är en A:1a, A:1b, A:0 eller båda faserna i två faser. Jippi vad glad jag blev då. Nää. Hästen var fin och jag är nöjd ändå.

På söndagen åkte vi och lämnade in mina stövar på lagning, härligt! Sen tillbringade vi störta delan av dagen på ikea och liknande butiker. det blev ganska mycket åkande fram och tillbaka för att mäta och kolla vad som skulle passa var. Men nu är mitt rum fint, och grönt! Ska försöka fxa bilder när jag har ställt iordning allt (med risk för att jag kommer glömma).

På måndag morgon hade vi utvecklingssamtal. Sen fortsatte dagen som vanligt. Pappa lagade jättegod lunch åt mig och efter skolan åkte vi iväg och fixade lite mer smågrejer.

Tisdagen fortsatte som en vanlig dag. Vi hade träning och det gick ganska bra. Hästen är fjantig och jag fattar inte varför. Sen åkte vi och hämtade mina stövlar som var klara då. Sen mockade vi och fixade mat och åt själva. Pappa sov några timmar och sen åkte han hem.

I onsdags red jag For You. Hon var fin och vi skuttade lite. Hade däremot en tränare som blev jättenervös när vi red mot hindrena och typ stod och skrek. Men det är ändå en av dom gångerna jag är mest nöjd med ridningen på skolhästarna.

Idag har vi inte gjort så mycket, lite biologi, lite svenska, lite matte, lite boxning, lite tränings- och tävlingslära och sen hoppning. Hästen var inte rolig från början, han bara satt upp huvudet och sket i mig. Men sen blev han väldigt fin. Min lilla trollunge.
filmer och den här datorn funkar inte riktigt och min andra dator funkar inte riktigt så...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback