as long as i'm laughing with you

idag vid tio åkte jag med mika mot norrköping. där släppte hon av mig alldeles lagom till tåget som gick till linköpings resecentrum och dit kom jag alldeles perfekt till bussen till ljungsbro. så förutom att jag hade undefär tusen väskor att släpa på och att jag var helt förvirrad så var det en riktigt bra hemresa.

jag har haft en och halv jättebra vecka hos arnold med fina människor, både sånna som jag aldrig träffat förut och sånna som jag lärde känna i sommras. jag har fått rida feta greta och hon har faktiskt blivit riktigt smal. om man jämför med förut alltså. också har jag fått ridit små ponnysar, nämligen lia och merri. och det var faktiskt läskigare med dom små hästarna än med den där stora som mer såg ut som någon slags blanding mellan en häst och en.., dinousarie kanske? fina var dom allihopa i alla fall. dessutom fick jag rida sultan lite, och det satt ju inte alls fel. annat än att jag trodde att jag bara skulle trava fram honom så jag slängde bara på mig hjälmen och hade varken stövlar eller sporrar. men det gick ändå. mockat har jag också gjort kan jag säga. och annat hårt arbete. men det har varit roligt. ett bra sätt at slippa tankarna för ett tag. som sällskap har jag haft en väldans fin spellista. nämligen linnea. det satt inte fel. lite visningar har vi haft också. en dag blev vi kvar i stallet till åtta. i 13 timmar. fötterna och ryggen protesterade lite då. men inte jag. och kallt har det varit dom senaste dagarna. minusgrader och sådär. en bil har lyckats hamna i diket och lite då och då sprang jag upp och ner med hästar till arnold. jag hade nog faktiskt kunnat stanna längre. hos arnold kan allt hända.

och här kommer ett gäng usla mobilbilder som jag har samlat på mig.

ett gäng höpåsar har jag packat. sisådär en 90 stycken om dan. men inte riktigt varje dag dock.

cotten är snygg

och nu kände min mobil och dator för att dampa lite granna och då orkar jag inte så nu kryper jag ner i min säng med min mysiga londontröja, äppeljuice, en godispåse, glass och någon slags vacker film. hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback