& it feels like home

Igår va det freda. Då åkte Frida hem och Dani iväg ett tag. Lite tråkigt, men jag hoppas att vi ses igen nån gång! Annars hände inte mycket, förutom att jag fick reda på att jag kommit in på Vretagymnasiet! :) Det känns bra, nu kan man börja planera på riktigt. Jag ringde dessutom Marga och pratade med henne om Ragge, en liten ponny som jag har jobbat med en gång. Så när jag kommer hem så ska jag ta hem den så jag kan försöka få till den innan jag flyttar, trots att jag jobbar. Det blir spännande. På kvällen va vi iväg och fotade och tömkörde Kikis häst också, det va roligt, jag har inte fotat på evigheter.
Idag är det lörda och Emma fyller år. Grattis! Vi blev bjudna på tårtkalas och det var trevligt, och gott. Hon fick en liten gris av oss, en högtalare till iphonen. Ingen riktig gris alltså. Innan tårtkalaset red jag iaf Amber, en häst som kom för några dagar sen. Den har riktigt fin stam, men har varit ganska otursförföljd... Den va ganska lätt att rida, förutom i skritten, men den var rolig ändå :) Efter tårtan red jag min häst, och det är så härligt för det är nyslaget så vi kan rida på fältet :) Min häst va pigg och glad och skötte sig riktigt bra förutom att han brydde sig lite för mycket om höbalarna. Han blev lite för pigg i galoppen på slutet också så han var ganska svår att korta då, men hellre det är tvärtom :)

Nu på kvällen åkte jag och Kiki och handlade medan Rebecka och Irene red dom sista hästarna och mockade. Sen åkte vi och hälsade på i Kikis stall, det var riktigt fint! Nu sitter jag här och smaskar lite choklad och känner att jag verkligen behöver sova! Bilder på Linus får ni nån annan dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback