i can breathe and you will choke on your average fuckin' mediocre life

Somnade vid ett ungefär. Gick upp halv sju och gick till stallet. Fodrade, satt och pratade med Malin i en timme, tog ut hästar, mockade tre boxar och fixade mat. Gick tillbaka och kollade på några filmer. Gick till stallet helv tre, tog in hästar och red ut med Malin. Red Cålle barbacka och Malin red Lillen. Cålle ökade traven massor och jag skumpade och skrattade så jag nästan åkte av. Efteråt stod två hästar i stallgången i gråa stallet, Tove stod och putsade, Malin plockade unadan grejjer och Frida mockade när det plötsligt blev mörkt. Då gick strömmen och hästarna blev oroliga. Strömmen var borta i kanske 30-40 minuter, och under den tiden hann vi komma på en del problem om strömmen inte skulle komma tillbaka snart. Som att vattenkopparna inte funkar och vi inte skulle komma in i vårat hus. Strömmen kom tillbaka i alla fall och vi gjorde klart det vi höll på med. Malin red sin häst och jag fick också rida lite, i tygskor sådär. Bosse är söt. Frida longerade sin häst. Malin red Märta och Frida red Marli. Då var klockan åtta och vi fodrade och gick hem. Nu kollar vi på upp och äter godis och jag har precis försökt mig på att baka knäck. Det hade ju kunna gått bättre men förhoppningsvis blir det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback