UPPDATERING

Har det som vanligt jättebra på Flemma, härliga människor och en härlig atmosfär. Tiden går jättefort och när klockan är fyra och det är dags att åka till stallet vill man nästan inte åka därifrån. Dagarna går i ett, jag åker hemifrån ca 05.20 och kommer hem nån gång mellan åtta och nio ungefär. Här om dan slog det mig att fan vilket tråkigt liv jag har, spenderar alla min tid i stallet, gör aldrig någonting annat, har aldrig tid eller ork för vänner osv. Insåg dock ganska fort att det är precis tvärtom, fan vad underbart livet är! Att jag har möjlighet att lägga all min tid på hästarna och det jag faktiskt verkligen vill hålla på med. Lär mig så otroligt mycket nytt varje dag. 
 
Sen sist då:
- Corinne fick högsta betyg i uppförande på banhoppningsträningen, riktigt duktig va hon.
- Älgen hoppade lite dåligt i 120 i mantorp och rev ett, hoppade bättre i 130 men rev tyvärr de två sista.
- Älgen va felfri i 120 i linköping förra helgen och precis utanför placering. Hon var även felfri i söndagens 120 och felfri i 130. Hoppade super och var lugn och duktig. 
- Corinne visades i torsdags och ska även visas ikväll.
 
Igår var jag med Cissi och ett helt gäng från flemma på banhoppningsträning på Staby, det va länge sen jag agerade hästskötare så det va roligt. Nästa helg ska Älgen till Mantorp och hoppa 130 lördag och 130 söndag, helgen efter det åker vi till Jönköping och hoppar 130 lördag och 125 & 135 söndag. Förhoppningsvis får vi med oss bästa hästskötaren Maja som hjälp! Nu ska jag hoppa in i duschen och sen ska jag åka mot stallet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback