FELET MED VÅR VÄRLD ÄR ATT DE DUMMA ÄR SÄKER PÅ SIN SAK OCH DE KLOKA ÄR FULLA AV TVIVEL

Igår fick fuxen vila efter sin mycket ansträngande fredageftermiddag/kväll med klippning, hoppning, nytt ridhus osv. Inte lätt att va lite bebis då inte. Älgen fick sig en skrittur på 50 min i låg form, hon gled runt lite på alla is men blev ändå hyffsat lösgjord och avslappnad. Tog in hästarna, putsade av alla grejer, rulla upp lindor, vek ihop täcken osv, pratade med pappan, kvällsfodrade och kom hem i hyffsad tid för en gångs skull.
 
Idag va det jobbigt att gå upp när klockan ringde 06.10 då jag inte somnade förns runt kl 2 igår, igen... Hästarna fick gå ut och fick mat, tog god tid på mig och mockade, la in mat till alla, packade lite påsar, sopade osv. Började rida älgen, friserade henne innan, broddade och bestämde mig för att träna lite på att knoppa, så hon fick bli offer för det. Gick över förväntan, det va inte så många som blev helt misslyckade ändå. Sen fick hon sig lite galoppträning runt på militärområdet. 
 
Fuxen gick att fånga nästan direkt och hon fick sig också lite galoppträning på militärområdet. Första gången hon har fått mig att skratta, av annat än att jag blir så trött och irriterad på henne så jag inte vet om jag ska skratta eller gråta och väljer att skratta, var när hon tog sig ett litet grodskutt över en halfrusen vattenpöl. Fjantigare häst får man leta efter, hon hoppar och skuttar hit och dit, byter galopp fram och tillbaka, gör en tvärbromsing här och där osv. Balansträning, men gud så irriterande det är.
 
Flätade båda hästarnas man lite nu när dom har börjat fått gå med hals, fuxen trykte jag på cålles gamla hals som har helt fel spännen för det täcket hon har, men den sitter där iaf trots att den åker över öronen lite ibland ;) Älgen fick ett nytt, varmt, mysigt täcke från biltema idag, samt en grimma då hon, såklart, lyckats he sönder sin. Det går åt en del grimmor med den där hästen. Köpte även en till flaska arnika då min nästan är slut. Nu är jag pank. Älgen, ta inte sönder nåt mer nu!!

Kommentarer
jossi kossi

Hittade klänningen på bubbleroom.com om jag inte minns fel :)

2014-01-12 @ 17:01:43
URL: http://josefinisberg.for.me

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback