DOM SÄGER VI SIKTAR FÖR HÖGT OCH SPÄNNER BÅGEN FÖR HÅRT DOM KOMMER ALDRIG FÖRSTÅ

Fick med mig en ny bil hem i onsdags, en ny räcerådi fast grå istället. Kom hem runt halv tio nån gång och gick och la oss rätt så direkt. Upp fem på torsdag, brjade dagen bra med punktering halv sex på morgonen. Kom tillslut till stallet och hann få ut hästarna samt mocka innan jag behövde åka mot skolan. Hade lektion hela förmiddagen, åkte sen mot linköping för att fixa lite grejer. Sen till stallet, fixade klart där, pysslade med lite grejer som man inte lägger tid på annars osv. 
 
Hoppade tre hästar i ridhuset, började med älgen och hoppade lite studs samt upphöjda travbommar. Hon var riktigt riktigt fin och jobbade på bra, hon behöver verkligen sån där träning och jag borde göra det oftare. Därefter Corinne, hon gjorde samma sak som Älgen. Första gången jag red hästen och det känns så himla bra att kunna sätta sig på en helt ny häst och veta hur man ska rida den och vad man behöver jobba på efter fem minuter. Hon skötte sig rätt så bra hon med, en trevlig häst att rida. 
 
Hoppade lilla Polando sist, han hoppade lite högre idag, runt en meter tror jag att det blev. Han va inte på sitt bästa humör plus att han fegade ur lite. Men han skötte sig ändå helt okej. Kom hem vid tio ungefär och gick och la mig rätt så direkt. 
 
Upp kl fem idag med, släppte ut hästarna och lyckades sen somna på stallgolvet och sova i ca 40 min... Hann klart i stallet ändå och kom bara 5-10 min sent till skolan. Har även räknat ut att jag mockar en box på ca 2,5 min, helt okej tycker jag! 
 
Fredag = stalldag och det är så jävla jobbigt på fredagar. Stalltjänst osv, hoppade stora Chronos på förmiddagen, han var duktig. På eftermiddagen tömkörde jag och maja Lord, han blev riktigt fin till slut. Han är lite "allt eller inget" och blir väldigt hög i nacken, spänd och trycker in mulen nästan i bogen. Idag sträckte han ut överlinjen riktigt ordentligt och sparkade nästan sig själv på hakan. Mycket bättre för honom att gå så när han annars nästan alltid går så där kort och hög. 
 
Åkte till stallet och började med att rida Corinne till ridhuset. Jobbade med mjukgörande och övergångar för att få henne kvickare för skänkeln. Hon blev riktigt fin och väldigt trevlig. Lite för lite stöd på tygeln men annars så va det helt okej. Älgen fick ut och galoppera runt på militärområdet, kort galopp och med bakbenen under sig. Det va jobbigt tyckte hon :)
 
Nu ska jag äntligen sova, ovaggad efter dom här två dagarna och lite god mat osv. Imorgon har jag lite sovmorgon innan jag ska till stallet, rida två hästar och på kvällen är det ryttargalan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback