ATTITUDE IS EVERYTHING

Det  mesta går åt helvete som vanligt. körde i diket i lördags, varken broms eller styrning funkade. funderar allvarligt på om den där bilen är olycksförföljd, eller om det kanske är jag? ryttargalan på lördagkvällen, trevligt men kanske inte värt dom pengarna egentligen. drog ut på krogen efter att själva galan va slut, insåg att högklackat är farligt när jag ramlade omkull och slog handen rejält. spenderade söndagskväll på akuten, som tur va inget brutet eller så. det gör bara förjävla ont. 
 
Idag åkte jag till stallet tidigt, mockade lite och så (ajaj sa handen), red älgen i djupsnön på ett av fälten och försökte sen ta mig till ridhuset med den andra. hon tvärvägrade. jag hoppar aldrig av en häst som vägrar gå för att leda den framåt, men när den här började resa sig och dessutom har slagit över några gånger tänkte jag inte riskera nåt. gick en sväng, bråkade endel osv. vet inte om jag har tålamod att testa utan sporrar och med spö imorgon eller om jag går med henne direkt... (har dessutom dragit på mig feber, halsont osv och då tappar jag allt tålamod + börjar tjuta vid minta lilla motgång). 
 
imorgon är det träning för johan spets och jag hoppas att älgen sköter sig så min hand inte får allt för ont.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback