YOU LIGHT THE SPARK IN MY BONFIRE HEART

Idag är en sån här härligt underbar dag när allting bara känns så lätt och bra, och oavsett om hästarna bråkar osv så sitter man ändå och ler i bilen på vägen hem samtidigt som man sjunger med i samma låt om och om igen. Fler sånna dagar tack!
 
Faktiskt har hela den här helgen varit rätt så härlig, trots jobb och ont i fötterna. Jag är inte så trött som jag borde vara (fast att jag låg och vred mig ett antal timmar igår innan jag kunde sova) och det har inte alls varit jobbigt att ta sig upp på morgonen (får väl se hur det är med det på fredag...). Det har varit underbart vårväder, ca 8 grader, sol och ljust på morgonen och även när jag åkte hem idag. Vi varit väldigt snabba i stallet och varit klara tidigt, samt bara haft en timmes rast istället för två och istället slutat en timme tidigare. Inte nog med det så har landslaget varit i stallet i helgen, så det har varit full fart stundtals, men jag har heller inte behövt mockat och fixat något annat än mitt. little things <3
 

Älgen var ute och galopperade lite igår och sen avslutade vi passat med lite öppnor åt olika håll, i skritt va det tänkt men med halvdålig broms så blev det lite trav då och då också. Corinne har blivit longerad inspänd båda dagarna och idag fick älgen vila + att hon fick massage. Det gjorde ajaj sa älgen och hon var inte jätteglad men sen blev det skönt. Väldigt, väldigt mycker spänningar osv i väntersidan, hon är väldigt mycket svagare där och det märks ju. Nu ska vi strecha lite och mjuka upp musklerna och så och sen följer vi upp om ett tag. Hoppas på att det blir bättre framöver och att vi kan få lite hjälp med markarbete osv också. 
 
Nu ska jag sova, har fem dagars praktik = jobb 8-16 framför mig, corinne ska förmodligen visas tisdag och torsdag på lördag har jag inget planerat och på söndag ska corinne iväg på banhoppningsträning och älgen till mantorp på tävling, sen är det fem dagars praktik igen och tävling hela den helgen. Härligt! ;D
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback