ÄLGEN 120 x3 LINKÖPING FRK

 
Hästen hoppade som bara den på framhoppningen, hoppade iväg som en flygande jag vet inte vad på ettan, kom helt konstigt på tvåan, fick inte fram henne ordentligt så blev konstigt på trean, vettefan hur hon lyckades få in ett och ett halvt i kombinationen där hon annars har svårt med ett och sen bev det lite ordning. Tappade stigbygeln på typ sexan eller sjuan och fy fan vad jobbigt det va. Tyckte hästen hade kunnat lyft lite mer på fossingarna på tian men annars är jag nöjd med henne.
 
På lördagen fick hon ett konstigt språng på en maxad oxer på framhoppningen, slog sig antagligen lite och hoppade sen inte fler oxrar. Eftersom banan började med en trippel va det ganska kört för våran del och älgen stannade ut sig, vilket jag inte trodde va möjligt, innan hon äns hade börjat hoppa. Hästjävlen stannade med mig för första gången någonsin på framhoppningen och just då kändes allt ganska värdelöst.
 
 
På söndagen tänkte jag att jag lika gärna kunde hoppa 120, tror inte det spelar nån större roll för henne, 120 är ju som en barnlek att ta sig över. Hoppade räcket på framhoppningen som ingenting, stannade på oxern när den blev lite större, drog ihop den och sänkte fram ett hål och då hoppade hon. Banan började med ett räcke så hon hann komma igång lite till tvåan som va en oxer, hoppade den efter rätt så mycket puschning och sen va resten av banan inget större problem. Hon blev lite lång på sjuan och på åttan blev det lite fel och hon struntade i att lyfta på fötterna typ, hästjävel ;) Ganska värdelöst resultat egentligen men rätt så bra med tanke på gårdagen. Så jag är nöjd trots det och känner att nu känns det ändå helt okej att åka till Ljungby och hoppa två 120 och en 125.
 
Jag måste lära mig att rida mer framåt, tycker att det går så fort och vågar inte riktigt rida fram henne med rädsla för att hon ska bli för lång (som på sjuan). Fattar dessutom inte riktigt varför jag inte hittar några avstång (antagligen för att jag måste rida mer framåt), får ju egentligen hellre lite större språng än kryper intill. Vet inte vad det är med mig. Idag får hon vila och gå i skritten lite, imorgon bara gå jättelugnt i mest trav, låg form och kanske lite galopp och på onsdag får hon hoppa lite ordentligt, låga hinder men mycket oxrar och sen får vi se lite hur Karin har lagt upp träningen. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback