TROTS ATT JAG EGENTLIGEN MÅR BRA NU SÅ GÖR JAG DET ÄNDÅ INTE

Känslan av att va ledig hela förmiddagarna på fredagar istället för att ha matte 2 i tre timmar 


Gav upp körkortsteorin halv två i natt men somnade inte förns runt fyra nån gång, underbart! Har sedan vaknat till och från sen halv sju ungefär, byggarbetarna spikar och sågar en massa och lyssnar dessutom på ganska hög musik. Gick upp runt nio, åt lite frukost och gick sen till stallet. Fixade allt och red sen den gula. Hon tjffsade en hel del i början, ville inte jobba och knockade mig även i ett dåligt försök att stegra sig. På slutet jobbade hon på riktigt bra i traven och var till och med ganska så stadig i formen. 
 
Gick till skolan och åt pizza och hade sen tränings- och tävlingslära och sen hoppträning. Tränade lite lydnad (chocken så uppstår) och att variera antal galoppsprång. Älgen var riktigt lugn från början men blev sen trött, arg, upprörd och lite för taggad och stod inte still eller sammarbetade eller lyssnade eller nåt överhuvudtaget.Vet inte riktigt hur jag ska göra nu under veckan för tandläkaren kommer inte förns på torsdag och hon får skav på nosryggen av hacket trots ludd. Vill ju inte att hon ska vila och typ bara longeras eller nåt heller eftersom vi kanske ska tävla nästa helg...
 
Hästarna fick gå ute tills kvällsfodringen sen eftersom det är så otroligt bra väder. Vi gick hem och tog en springtur längs göta kanal, hade ju kunnat gått bra om jag inte ska få den där jävla hållen hela tiden. Tog en dusch och sen va det pizzafredag ute i solen. Nu är det väl dags att ta tag i körkortsteorin igen och i helgen väntar jobb i skolstallet.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback