STANNA LIVET DET GÅR FÖR FORT

Fan vad tiden går fort hela tiden. När är det tänkt att jag ska hinna med livet? Insåg nu när jag skrev lite på min loggbok till idrotten att jag inte har varit ute och sprungit på en vecka. Det är dessutom bara två dagar kvar på den här veckan (helgen räknas liksom inte), det är tre dagar tills gulingen åker hem, det är en och en halv vecka kvar i skolan (fast halva ena veckan är vi lediga) och det är 19-20 dagar tills jag är hemma. Det här är dessutom listan med grejjer som måste göras innan skolan slutar:
 

engelska debatt
(smittskyddsupg)
religionsupg
svenska prov
(historia prov)
mål och träningplan niu
loggbok idrott

Svenska bok-analysen gjorde jag klart idag och har inte allt för höga förhoppningar om. APL-rapporten blev dessutom idag den med. Imorgon är det åter igen skola från 8.10 till 16.30, imorgon ska dock bara en häst ridas och på fredag är det fullt upp med dubbla körlektioner på förmiddagen, hovslagaren på eftermiddagen och en eller möjligen två hästar att rida.

Idag blev båda ridna, testade ett nytt bett på gulingen och tyckte faktiskt att det funkade lite bättre. Tror nog att en hel del kan sitta i det nu när det inte blev så jättemycket skillnad ändå efter att hon raspade tänderna. Får se vad vi testar för nåt imorgon. Hon skötte sig hyfsat bra men jag får inte riktigt ordning på vart svagheterna sitter i henne. 

Älgen var lite studsig idag men jobbade ändå på bra, jobbade mest med traven och det är helt sjukt hur det kan va så jobbigt för henne. Travade utan något som helst tryck i henne, bara lungt och fint och inte i någon form överhuvudtaget utan jobbade med att hon inte skulle hänga i handen och bli framtung och hon tycker att det är så himla jobbigt, speciellt i höger varv där hon skjuter ut rumpan en massa. Hon galopperade väldigt fint sen också men orkade inte riktitg hålla ihop galoppen och hamnade därför i slängtrav då och då. 

Nä, nu blir det lite svenska plugg och sen ska jag försöka lyckas somna också. Får väl se hur det går med det. Som vanligt antagligen.


Kommentarer
Malin

Vad prova du för bett?

Svar: i onsdags provade jag ett tjockt tvådelat och igår provade jag ett tjockt tredelat, kan visa dom imorgon :) Hon är fortfarande lite tjaffsig tycker jag men tycker ändå att det va bättre, så det kanske är ett tjockare bett hon vill ha, har jag funderat på?
Ebba Seger

2013-05-30 @ 21:07:21
URL: http://mindcooler.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback