NAJA NAJA HOPPTRÄNING

Thilda fick också hoppa idag, började med en ganska lång bana lite lägre och hoppa sen en liten kortare sväng lite högre. Början på första banan blev lite kaos då jag hade hene lite för mycket tillbaka (helt otroligt), hon gick inte av där hon skulle på första, fick in sex istället för gem till andra och fick ett väldigt stort språng på oxern då hon kom lite nära så jag tappade balansen. Vi började om istället och då gick det mycket bättre. 
 
När vi höjde lite hopade hon fint dom första sprången och lyssnade sen inte tillbaka till oxern, jag gjorde ingenting åt det på den långa vägen, vi kom i ett mellanläge och det gick inte att justera eftersom hon inte lyssnade tillbaka och jag vill inte trycka iväg henne för då får jag aldrig tillbaka henne igen. Hoppade omd et och då hoppade hon bra men hoppade inte upp sig på plankan. Hon blev rätt så trött så vi tog bara plankan en gång till och då hoppade hon riktigt bra.
 
 
 
 
 
Hoppade även Ubald på förmiddagen, fick ett himla tryck i honom vilket gjorde det svårt att få tillbaka honom när vi skulle gå på sex galoppsprång mellan hindrerna då han var väldigt taggad. Hoppade en liten banan och det gick bra. Fick några snärtar i ryggen och nacken också av svansen, inte jätteskönt.
 
Skulle ut och spring och sen städa mitt rum och plugga körkort när jag kom hem, lyckades dock somna och har sovit från halv sex till strax innan tio, och är lika trött för det. Ingen springning, mitt rum ser forfarande förjävligt ut och jag lär väl somna i körkortsböckerna idag med, precis som igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback