JAG VILL TAPPA BORT MIG I NÅGON DRÖM OCH ALDRIG HITTA TILLBAKA TILL VERKLIGHETEN

Lång dag på skolan som vanligt och ändå känns det inte som om jag har gjort något vettigt överhuvudtaget. Blev dock klar med religionsuppgiften så imorgon har jag sovmorgon (=upp tidigt och fixa stallet). Dessutom slutar vi 14.10 istället för halv fem. Slipper alltså skolka för min körlektion.

Red den gula ganska ordentligt idag, backade nåt steg då det känns dom om vi stått stilla väldigt länge och nästan gått bakåt. Såg till att rida fram ordentligt och ha stöd på tygeln. Red ordentliga hörnpasseringar och jobba med både rakriktning men även mjukgörande. Jobbade sen lite övergångar trav-skritt-trav som hon har väldigt svårt för då hon inte vill slakta av. Travade sen av henne i en låg form.

Konstaterade att hon är i stort sett helt rak i vänster varv och att hon har mycket svårare i höger varv. Där är hon fortfarande lite sne och hon går gärna högerställd när det blir jobbigt.

Imorgon kommer i alla fall tandläkaren och kollar både gulingen och älgen så förhoppningsvis blir ridningen mycket lättare framöver, speciellt på älgen, men jag hoppas även att hon hittar nåt på gulingen eftersom hon är rätt så tjaffsig i munnen.

Nu har jag skypat med bästa pojken i en och en halv timme och pluggar körkortsteori. Klarade både fas b och c på första försöket idag, fas fordon är det värre med dock.., fast jag va faktiskt bara två fel från godkänt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback