TISDAG

Började dagen med stalltjänst och löshoppade sedan tre av skolans treåringar, en fyraåring och en privat treåring inför treårstestet. Efter lunch hade jag hoppträning och älgen hoppade duktigt! Testade att hoppa henne på babypelhamet och det gick bra. Hoppade några gånger på en linje på böjt spår oxer - räcke åt båda hållen. Det gick över förväntan faktiskt. Hon har dock fortfarande svårt att få ihop galoppen och får gärna väldigt lång galopp. La ihop alltihop till en bana med nio språng med en del svåra linjer. Det gick också riktigt bra! Hoppade runt den en gång och sen en förkortad banan en gång. På slutet blev hon ganska så trött och började dra en del åt vänster men hon skötte sig ändå bra. 
 
 
 
Hann fixa stallet på lunchen innan träningen så direkt efter tränigen hoppade jag upp på den lila gula och red den en liten stund. Hon skötte sig riktigt bra, även fast hon blev lite sur när jag petade på henne med spöt i skritten där hon ha svårast att gå fram ordentligt. Skrittade och travade lite i båda varven och hon började söka sig neråt mycket tidigare idag. I höger varv är hon dock ganska så sne och skjuter ut rumpan åt höger. 
 
 
 
Somnade nästan direkt när jag kom hem, vaknade och kollade klart på världscupen innan jag gick och la mig igen. Fattar inte varför jag är så trött. Nu har jag precis haft svenska och idag går vi till 16.30.., Zahara vilar idag och jag tänkte rida Thilda lite på slingan. Får se om vädret sammarbetar med mig eller om det tänker fortsätta blåsa så här mycket.. Dessutom ska jag verkligen försöka plugga matte ikväll och göra provet på fredag, för då är jag helt klar med matten sen!

Kommentarer
Malin

Så söt hon är! Skönt att det går bra! Hon längtar nog ut till snön på slingan! ;)Kram

Svar: hon är jättesöt! :) haha, det kan nog bli så att hon får gå på slingan nån dag framöver ;)
Ebba Seger

2013-03-20 @ 20:49:09
URL: http://mindcooler.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback