NU KAN INGET HINDRA MIG

Hade helt rätt i att gårdagen blev en lång dag i stallet. Blev nämligen kvar i stallet från sju till tre, åtta timmar. Började emd att fodra, städade mitt skåp och packade påsar i väntan på utsläpp, släppe ut alla hästar, la in mat och sopade. Mockade och fixade allt till in häst, red (och var mer i luften än på marken i skritten när jag försökte flytta henne), tvättade hennes mugg, mockade och packade höåsar åt Bizzie, Keliva och Wendy eftersom Frida och Malin jobbade och jag är så vänlig av mig och fixade massa småsaker. 
 
Vid ett kom Zahara hit, ett fem-årigt sto e. Hamilton - Stanford som har varit skadad och så så hon är lite efter i sin utbildning. Jag ska ha henne här antagligen fram till sommaren för att utbilda henne. Jättesöt är hon och jag ser verkligen fram emot att jobba med henne, tror att jag kommer lära mig otroligt mycket på det också! 
 
Malins (http://mindcooler.blogg.se) bild från när jag var och provred henne
 
 
 
När vi hade släppt in henne i boxen, skrivit på kontrakt osv, packade jag upp hennes grejer, packade mat osv och sen var det dags för insläpp i gröna. Efter det smörjde jag alla Thildas grejer och gjorde fint och helt plötligt var klockan tre. Fick skjuts hem från stallet till och med, ibland har man tur! 
 
På kvällen åt vi på thairesturang, det var en spännande upplevelse. Lyckades somna innan jag hann gå och lägga mig också och vaknade vid ett nån gång, lyckat!
 
Idag har jag äntligen tagit sovmorgon, låg och drog mig i sängen till strax innan ett. Åt lite och gick sen till stallet och mockade, packade mat osv till båda hästarna. Hjälpte sen Hilda att ta in hästarna och eftersom ridhuset var bokat åkte vi in till ikano och kikade runt lite, gick på ikea, leksaksaffärer och avslutade med att äta på max och åka rutschelkana.
 
Bytte om och fick skjuts till stallet där jag longerade och red Zahara lite, skrittade och travade några varv i båda varven bara och hon skötte sig bra. Hon skjuter ut rumpan och drar sig inåt mot mitten speciellt i höger varv i traven och det märks att hon inte orkar så mycket. Vi tar det lite lugnt nu första månaden som igångsättning enligt veterinärens råd. 
 
 
Tog en promenad med älgen också så hon i alla fall fick röra på sig lite även fast hon vilade idag. Kom hem vid sju typ och har precis duschat (i varmvatten till och med!!) Funderar starkt på att gå och lägga mig och kolla på världscuphoppningen eftersom jag missade den idag, får se om Malin och Hildur kommer hit eller om dom glömmer bort mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback