NU ÄR DU NÅN ANNANS MEN KOMMER ALLTID VARA MIN

Idag lastade jag min bästa vän på en transport som inte skulle till samma ställe som jag skulle till. Idag skrev jag på papper om att min bästa vän inte längre skulle tillhöra mig och idag sa jag hejdå till världens bästa.
 
Nästan fem år fick vi tillsammans.1709 dagar rättare sagt. Det är en hel massa dagar och en väldigväldigväldig massa timmar som vi har spenderat tillsammans. Genom motgångar och framgångar, när jag har mått som sämst och när jag har varit lyckligast, alltid har han funnits där. Utan min bästa vän vore jag inte den jag är idag, inte som ryttare och speciellt inte som människa. Utan honom hade jag aldrig klarat mig igenom allt, jag hade antagligen inte varit kvar här och jag hade antagligen aldrig haft något att se fram emot när allt kändes som jobbigast. 
 
 
Utan dig Cålle, utan dig är jag ingenting. Tack för att du alltid har funnit här för mig, för att du alltid har ställt upp och för att du alltid har stått ut med mig. Jag förtjänar inte på något sätt en så underbar häst som du. Jag är så obeskrivligt lycklig över den tiden jag har haft med dig och så otroligt förstörd över att du inte längre finns här. 
 
Men det här är det bästa för oss båda. Du förtjänar nåt bättre än det här och du ska inte behöva stå ut med all press som jag sätter på dig här. Nu kan du få ha det roligt ute i skogen, rejsa runt på tävlingsbanorna och vinna alla småklasser och träna sådär lagom med dressyr. Precis som du vill ha det. Vi är inte rätt för varandra längre, hur mycket jag än önskar att vi vore det. Och samtidigt som jag är så jävla ledsen över det här så är jag på något sätt även lycklig. För jag vet att du kommer få det mycket bättre och jag vet att jag behöver nåt annat för att utvecklas som ryttare.
 
 
Tack för den här tiden hjärtat. Jag älskar dig mer än jag trodde var möjligt och för mig kommer det alltid vara du och jag. Ta hand om dig och visa hur duktig du är. Tack för allt du har lärt mig. Tack för allt helt enkelt. Du kommer alltid vara en del av mitt liv.
 
den vackraste stunden i livet var den när du kom och
den jävligaste va den när du gick

Kommentarer
Kristin

Blir saknaden för stor får jag väl plocka upp dig på väg till stallet någon dag så kan vi rida ut ihop. Cålle är glad i alla fall och har fått kompisar i hagen så du behöver inte oroa dig.

Svar: Vad bra att han har det bra! Jag tror att ni är helt rätt för Cålle just nu :)
Ebba Seger

2013-03-23 @ 10:17:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback