LÖRDAG

Jobbade från åtta till fyra och fixade stallet på lunchen. Gick till stallet ett tag efter att jag hade slutat för att rida älgen, kommer dit och inser att jag har glömt min nyckel. Ja men lycka? Värsta insikten som finns tror jag...
 
Bara att gå hem och hämta nyckeln, red thilda, hon höll på som på hoppträningen i början och jag fick en smäll på huvudet igen. Hon skötte sig dock betydligt mycket bättre och gav upp tidigare (eller möjligen blev trött tidigare, vem vet). Jobbade i alla fall lite övergångar (och att hon skulle gå framåt då) och red inte så länge. Undrar lite vad det är som gör att hon har börjat vara så jobbig. Förhoppningsvis är det inte något som gör ont på henne utan bara lite överskottsenergi, ovilja att veta och att hon ska testa mig. Ska försöka ta ut nån för en sadelkoll nu när jag får lön och lite extra pengar för att jag ska ta nån helg och ta hand om nån häst och så, så jag i alla fall vet att det inte är sadeln som är problemet. Dessa himla hästar alltså, bara en massa problem. Tur att vi tycker om dom ändå.
 
Åt på burger king på kvällen (betydligt bättre än bk i tyskland i alla fall ;)), lekte med ballonger, åkte pulka, kollade på ondskan och lite youtubeklipp och somnade alldeles för sent..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback