JAG HOPPAS PÅ OSS JAG TROR ATT VI KAN GÖRA ALLTING BÄTTRE

 
Tänkte ta och skriva lite smått om den nya stjärnan som står i stallet. Thilda kallas hon och Naja naja heter hon. Hon är efter Cobra - Beach Boy och född 2005. Hon har gått nån enstaka 1.30 som femåring eller nåt sånt liknande och har på senaste tiden startat några 1.20 som har varit felfria typ alla förutom en. Hon är ungefär 1.70 i mankhöjd och alltså ungefär 12 cm högra än Cålle och en hel del längre.
 
I höstas va jag och provred Thilda efter att Elin tipsade mig om henne. Jag tyckte om henne men hade inte möjlighet att köpa henne eftersom jag inte fick Cålle såld. Istället köpte Elin henne. Hon bytte henne efter ett tag mot en häst men bytte tillbaka ganska snart då den ryttare inte klarade av henne. För bara ett litet tag såldes hon igen till en kvinna som blev rädd för henne nästan direkt. Det visade sig då att samma kvinna var här och provred Cålle i höstas och var fortfarande intresserad av honom. Alltså bytte vi hästarna jämt mot varandra.
 
Idag spenderade jag två timmar i ridhuset med Thilda, mest en massa skritt jobb och trav, och så galopperade jag av henne lite också. Hon har inte gått på typ en vecka och har en hel del överskottsenergi. Jävligt dryg va hon också. Jag behöver ju inte oroa mig för att det inte finns nåt att jobba med i alla fall. Nu är det bara att hoppas på att hästen får komma ut imorgon (vågar inte lita på det), annars lär väl hela stallet vara rivet och hon lär inte vara så himla glad. Och så hoppas jag på att det inte tar lika lång tid innan hon sammarbetar imorgon :)
 
elin och thilda
 
I helgen ska vi hoppa lite inför clinicen på tisdag och skolmästerskapet och nivåtestet på torsdag. Dessutom ska jag försöka ta mig in till hööks och köpa mitt efterlängtade träns och en martingal. Måste dessutom försöka få tag på en brun lädergjord med magplatta på 130 cm, men den ska jag nog köpa begagnad. Har ju som lite dåligt med pengar i plånboken för det mesta, tyvärr..
 
Nu ska jag sova massor. Ser inte fram emot matteprovet imorgon för det kommer gå så himla dåligt. På eftermiddagen har vi skolmästerskap i dressyr, ska bli lite spännande att kolla på :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback