FORTSÄTTER DEN DÅLIGA DAGEN:

Trotsade blåsten och kylan och red älgen på slingan idag. Hon bråkade en del när jag skulle hoppa upp och jag hann knappt sätta mig i sadeln innan hon reste sig första gången. Hon höll sen på och hoppade liteupp och ner och vägrade stå still. (alltså det här är något av det värsta jag vet när det gäller hästar) (dom ska bara ställa sig vid pallen och stå still där liksom) Inte kan hon skritta heller utan hon bara taktar. Hon fortsatte med att hoppa upp och ner, resa sig en del osv under hela tiden vi skrittade. Traven gick lite bättre, men där försökte hon springa iväg istället och blev skitsur när jag tog tag i henne. Galoppen var faktiskt det som funkade bäst. Så fort vi skulle skritta av igen så började hon resa sig och hålla på. Jävla idiotälg. Haha, hon är verkligen inte riktigt klok ibland!
 
 
Kom tillbaka till stallet typ åtta eller nåt sånt. Och då har allt bara fortsatt och jävlats, mobilen har stängt av sig hela tiden, grimskaftet har fastnat i dörren, hästen har inte stått still, vantarna har varit ivägen, det har intevarit sopat, höt har fastnat i påsarna osv osv. Ingen vidare dag alltså.
 
Kom hem från stallet för typen halvtimme sen och nu är det religonsplugg och matteplugg som gäller! Jippie!!! Inte alls så att jag hellre vill sova eller så, inte då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback