DET VAR LÄNGE SEN SIST JAG KÄNDE HJÄRTAT SLÅ

Spenderade förmiddagen i stallet och på hästryggen för lite skolmästerskap. Helt okej skoldag liksom. Startade först i 1.10 och fick det nästan lite stressigt där ett tag men eftersom det kom en hel del snö igår (efter att all snö nästan hade försvunnit) hoppade vi fram på banan och fick ta två språng på ettan och två språng på tvåan. Framhoppningen tog alltså ingen tid och framridningen blev därför ganska så bra. 
 
Hon kändes riktigt riktigt bra när vi hoppade fram, jättefin, vi kom precis rätt alla språng och hon hoppade som bara den. När vi starade fick vi lite oflyt och kom lite fel på ettan. Som tur va var det långt till tvåan så det gjorde inte så mycket. Är väldigt nöjd med ritten, förutom mellan femman och sexan som var en linje längs långsidan med oxer - räcke med sex galoppsprång mellan. Vi kom lite stor på oxern och jag fick inte tillbaka henne = hon blev lite väl lång och flöt iväg en del / tappade galoppen och gick på fem så hon rev räcket. I svängen till sjuan tjorvade hon lite också. Stilpoängen var ju inget att skryta med precis (kötthuvena jag umgås med lurade dessutom i mig att jag hade fått tio poäng mer än vad jag hade), men för att ha haft hästen i en vecka (idag faktiskt) är jag väldigt nöjd.
 
Hoppade en runda efter att allt var klart också, på lunchen. Det gick betydligt bätre, även om det blev lite sisodär på slutet för att både hon och jag blev lite trött och hon blev lite stark. Då var vi i alla fall felfria och hade en ännu bättre känsla. 
 
Stressade i stallet, hem och bytte om på fem minuter (fräch liksom), åt pannkakor i skolan, hade historialektion på åtta pers (15 stycken var inte där!??), fick sluta en bra stund tidigare för att gå på prisutdelning, gick tillbaka till skolan, fikade lite, hade engelska, gick hem och har sen spenderat kvällen på hööks och ikano med Malin, Hilda och Jennifer. Köpt massa grejer till älgen, lite till mig själv, ätit på donken, fått punka, blött näsblod osv. En händelserik dag helt enkelt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback