DET HANDLAR OM ATT TAPPA BORT SIG I NÅGONS FAMN OCH ALDRIG VILJA HITTA VÄGEN UT

Idag har jag pluggat hela dagen. Har igentagningsdagar och blev klar med alla mina rester plus några uppgifter som inte äns ska vara inlämnade än vilket betyder att jag är ledig i morgon och har LOV!!! Nu tänker jag inte sätta min fot i skolan på fyra veckor, underbart! 
 
Tänkte fira lovet med en mysig, rolig ridtur på slingan med Thilda. Jag glömde dock bort att jag har en idiot till häst för det mesta nu för tiden. Hon skrittade faktiskt hela vägen bort men så fort vi kom ut på slingan så började hon med sina kaninskutt, stegringar och slängde med huvudet en jävla massa. Försökte trava lite men det gick inte så tänkte galoppera henne trött. Galopperade ett tag och skulle efter ett tag sakta av till skritt. Tror att det tog tio minuter att ta sig 200 m.. Orkade inte med henne mer så skrittade (eller försökte i alla fall) hem igen, lyckades jaga upp lite andra hästar osv. Måste fan få lite rodning på det här, jag kan inte ha en häst som inte går att rida på slingan ordetnligt. Det går bara inte. Ännu en sak att träna på!
 
(har min kamera blivit ännu värdelösare på senaste tiden eller
har den alltid varit så här himla värdelös?)
 
Fixade det sista i stallet (gulingen fick vila idag, tänkte att jag har ju lite mer tid på mig imorgon så varför stressa idag?) och sprang / poweerwalkade en runda med Frida. Faktiskt hela vägen till hemköp och tillbaka, fan vad hurtiga vi är! Imorgon för jag ÄNTLIGEN lite sovmorgon, tänkte ta mig in till körskolan och boka lite körlektioner osv och sen ska det förberedas för årets första tävling!! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback